The horses and the money

Dags för några heta tips inför morgondagens V75:a.
Såg att GrevNils kladdat sig in på bloggen trots att han sitter och bukar till sig nere på Holmarna med en flaska rött i näven och en Underberg i andra:-) Bränd hud på en stekare, undrar hur fan det luktar?;-)

Vanskliga förhållanden imorgon med kylan som är. En del barfotahästar som antagligen får lov att nita på sig dojjor vilket alltid inte gillas....Ganska långt upplopp och det kan hända en del sista biten.

Avd 1: Favorit och trolig vinnare är 5 Rigdehead Cahore, tar med största sannolikhet spets och därifrån blir det problem att plocka ner honom. Egentligen ser jag bara ett motbud och det är , nu på hemmaplan, 2 Staro Capricorn. Ett ojämnt lopp och tror inte på någon storskräll här.

A: 5-2 B: 4-6-9

Avd 2: Här provar jag med tipsetta på en formtoppad häst, lite vanskligt vad gäller skor på men chansar med 3 Gany Du Ling. Är ganska snabb ut och får ett fint lopp. 7 Reagan Ås plockas med tidigt då den kan få överta om 3 väljer att släppa. Glöm inte skrällen 5 Chippen Bob.

A: 3-7-5 B: 6-8-10-1-12-11

Avd 3: Storfavorit 3 Copper Beach och kan vara en favorit i fara med tanke på om det blir skor på fötterna. Att spika eller inte är frågan? Motbuden är i första hand 4 Super Light och 1 Tunk Nafets. 11 Star Running är från det här läget ett långskott men jag har ju tjatat länge om den nu, var ju enormt nära senaste starten att få en efterlängtad seger.

A: 3 B: 4-1-11-5

Avd 4: Uppenbarligen så är dåliga lägen något jag spelar på:-P Tvärtemot vad man ska göra, är det därför jag inte vinner något kanske?:-P 12 Otto Gene är en hårding och möjligen bästa hästen här...tillsammans med 7 I´m Alone Face. Tror vinnaren finns i någon av dessa två och här går man kort:-) Ska jag nämna en storskräll så är det 8 Calgary Sign men det ska väl inte gå här från spår åtta?

A: 12-7 B: 4-5-10-8-2-1-6-11

Avd 5: Svårlöst lopp där mitt drag får bli formtoppade 11 Highlander Club, förstärkt med Jennifer Tillman. Skrällvarnar för 4 Made It Cougar och rådet är att strecka många

A:- B: 11-4-9-3-6-14-15-1

Avd 6: Förra veckans vinnare 13 Prima Stella tror jag kan dra till spets härifrån efter en bit faktiskt och därmed så ska saken vara klar:-) 14 Sharapova är motbudet och en bra häst. 9 Wiona är också bra men kan hon gå bakifrån? Högst tveksamt och därför tror jag inte så mycket på henne. Mer på skrällbudet 1 Late Speed som ska streckas vid gardering. Letar man oddsare så kan 2 Wiss Pocahontas vara den som ställer till det.

A: 13-14 B: 1-9-4-2-11-7-6

Avd 7: Här får draget bli 5 Orso som nu närmar sig vinterformen från ifjol då det snackades Elitloppet för hans del, så bra var han då:-O Såg fin ut senast från dåligt läge och kan kanske bli släppt till spets här? Eller kör 3 Jos Cortina där? Spelar vi på formkort så ta definitivt med 4 Roberto som bara måste få vinna snart. 7 Sir Remington är en riktig kuse och ska med på lappen

A: 5-3-4-7 B: 6-1-10-2

Svårt med spikar den här veckan och systembygget blir klurigt. Tror dock att Prima Stella ställs ensam och möjligen chansspik på Orso. Hinner säkert ändras ungefär 9 gånger innan inlämning imorgon;-)

Lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0