DM Horrmund

En kortare sammanfattning av helgens dm-tävlingar i Horrmund kommer här.

Lördagen var det individuellt och jag hamnade vid Stjärnsundet, mitt på sektionen. Hade ingen chans i regnet och mina...vad det nu var...dryga 2 kg mört räckte till en fjärdeplats (av 6:-P) Krister Bergman(6,6 kg) och Uffe Hedlund(5,7 kg) var överlägsna från peg 1+2, bara brax, Peter fiskade bra från andra kantplatsen och blev trea med sina 3,7 kg, en brax och en id plus en hel del mört.

Jörgen räddade en nolla med att håva upp en sexhektosbrax på slutet på C-sektionen, blev tvåa på det.

Lag kördes idag och vi satt på våra vanliga sektioner. Håkan dammade av prylarna och ställde ut lådan och bärgade sånär segern på D. Fick dock stryk av Krister Bergman med 6 hekto, han hade 31,8 kg.

På C fiskade Peter som vanligt stabilt och segrade på dryga 15 kg.

På B satt jag av tiden och efter 1 timme fanns både jag och Patrik Liss med i täten, efter 1 timme och några minuter var fallet mot sistaplatsen inlett och jag blev femma(sist) med mina dryga 10 kg. Braxarna tog definitivt avsked av både min och Patriks platser då även om vi fick några ströare. Patrik blev fyra med 13-14 kg.
Marcus Enström bollade hem sektionen med fisk från början till slut, 24 kg. Gamle(eller rätt unge) Elitmetaren, numer Smedjebacken, Mats Dahlund blev tvåa med dryga 20 kg.

På A fördrev Jörgen tiden och det räckte till en tredjeplats, strax över 13 kg hade han. Uffe Hedlund vann här på strax under 14. Jämn sektion.

Sammantaget så fick Fk Match nöja sig med silvermedaljer idag och en kvalificering till SM. Smedjebacken tog guldet överlägset och grattis till ett väl fiskande gäng. Karl Olov Wikström, Krister Bergman, Mats Dahlund och Ulf Hedlund ingick i Smedjebacken.

Uffe "Laidback" HedlundAl-Qaida-Roffe, Jörgen och Peter
En trio som kom direkt från Pridefestivalen med sina näpna, söta, små skjortor
Dr Feeder, Billy Butt och Sparven(eller Räkan);-)
Alla satt på matchflötestoppen...ALLA.....Är jag full eller?:-P
Uffe med hur det brukar se ut....ett platt keepnet;-)
Fast han hade ju lite fisk, nästan 6 kg
Peter i regndis
Patrik Liss på söndagen innan det mesta gick snett;-)

Kommentarer
Postat av: uffe

tack för en trevlig helg

ja nu fick ni en riktig åk av Smedjebackarna i lag

tävlingen även fast jag var skadad hihi.men grattis till en silver plats vi syns i Borlänge .M.V.H.Hedlund

2010-07-19 @ 11:24:34
Postat av: Mr Pink

Din jævla gipskatt;-)Det var sækert fejkad skada før att mørka...:-)

2010-07-19 @ 22:19:04
Postat av: Storm

Uffe !



Vänder inte ryggen mot dig igen, trodde faktiskt Daniel skulle sopa hem sektionen. Sedan får du se till att ha lite bättre koll på dina firrar i nätet.



Nu hade det tyvärr inte räckt att vi tagit tre ettor av fyra då vi har ett stort ankare i laget;-)



Nu ska vi rensa Lillån och hoppas på skitväder till våran tävling, DÅ kanske det eventuellt kanske men inte blir åka av !



Hae't Gött !

2010-07-23 @ 17:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0