Svett och arbete

Så stolpade man igång med arbete i Norway igen. Jösses, vilken magpumparvecka det började med då!
54 timmar på fyra dagar med hyfsat tidig hemgång på torsdagen. Var trött jävligt igår så idag hade man ju tankar på en så kallad sovmorgon.....Jojo, klockan 05.00 passade någon jävla stöll på att dra igång ett inbrottslarm i någon butik, det tjöt över hela Orsa och slutade inte förrän 45 minuter senare:-P
Det var den sovmorgonen......

*****

Flera förfrågningar på fiske under veckan men tyvärr på tider då det inte funkar för mig. Tråkigt att behöva säga nej till kunder. Mr Per-Åke kan ju inte heller, det riktrollet...han åker till Grönland och fiskar röding(antar jag att fiskarten är):-) Säkert honom väl unt och imorgon ska jag göra honom än rikare när V75-raden sitter som ett praktarsle i en solstol....

*****

Var ner på Turistbyrån idag och drog igång ett bildspel på tv-skärmen som sitter där nere. Visit Orsa´s bildspel där även en fager nuna som min visar sig. Om det lockar turister att komma hit?.....Högst tveksamt;-)


*****

Var ner och käkade på bowlingen ikväll. Jösses, där ska man ha med sig en bok medans man väntar på käket....en tjock bok. Snälla J fixade iaf så det blev efterrätt on the house bara för vi fick vänta så länge.....tyvärr fick vi vänta lite länge på efterrätten också:-P Men den var ju gratis iaf:-)

*****

Apropå böcker så irrade sig ett Bokuspaket in i min brevlåda i veckan. 3 nya böcker som jag beställt
Två stycken Deon Meyer (tips från Kaj) som ska bli intressanta att läsa. "Jägarens hjärta" och "Död i gryningen".
Den tredje var "Paganinikontraktet" av den fiktiva författaren Lars Kepler. Det är ju makarna Ahndoril som står bakom pseudonymen Kepler.
Nu gäller det bara att kunna varva ner och ge sig tid att läsa också.....Måste ju gå.

*****

Fick frågan häromdagen av en kamrat...."Du som tycker om araber, muslimer och sånt. Gillar du bögar också då?"
Vi hade haft en diskussion angående araber och muslimer där, min bedömning, några inskränkta åsikter formulerades.
Vad min ståndpunkt är vad gäller alla människor är nog ingen större hemlighet....och svaret är ju enkelt om jag gillar bögar.
Ja, jag respekterar alla människor tills de visar att de inte längre förtjänar min respekt.

Hur kan människor bli så inskränkta att de frågar en annan människa om man gillar bögar? Skulle bögar vara någon sorts sämre människor pga sin sexuella läggning?
 
Som jag sa till min kamrat, du vet ju inte om du gillar det om du inte provat det. Ett mörkt rum, en hård kuk rätt upp i ändalykten....Det kanske till och med är skönt även för en sådan människa som dig. Har du tur är det en arab som viker undan tunikan och skriker Allah och snirklar in den och konverterar dig till en sann människovän och muslim.........

*****

Till slut några heta tips inför morgondagens V75:a

Avd 1: Conrads Garland blir storis men ska inte gå i spets, är bättre bakifrån. Tänker gardera här och 11 Neo Smed är en måstekamel på lappen, spurtar starkt på Axevallas megalånga upplopp. 7 M.T Cherokee går nästintill lysande varje gång utan att få vinna, dags nu? 5 Device får kanske överta spetsen om Svanen släpper, kan bli svår att nå. En häst jag gillar som spurtar starkt får nu Örjan i jollen, 9 Giddman. Kan vara kusen som lägger början till miljonerna

Avd 2: 2 Simb Laurel blir favorit och det är inget att säga om, bra häst. Men det är stolopp och här kan det bli en smäll. 15 Poppy måste streckas liksom 8 Karma med Adielsson. Min förstahäst är dock 9 World of Golf med Taktermannen, travar dåligt men har en jäkla bra kapacitet. Strecka många och ta med 1 M.T Excellency också för bövelen.

Avd 3: En av mina favorithästar startar här, 3 Noras Bean. Tror den är med på målsnöret MEN här spikar jag 9 Triton Sund som bara är bäst. Tror alltså inte att det skräller här som det gjort i gulddivisionen de senaste fyra gångerna. Triton for president

Avd 4: Ojojoj, svårlöst igen om inte 10 Casher fungerar fullt ut, då vinner han. Ta med 9 Good Speed även om det också är en knepig häst som ofta galopperar.Spetsbudet är 4 Orcas Bac som då blir ett streck....av många på min kuppe

Avd 5: Lärlingar och ston. Stor favorit 6 Perfect Light, men är hon inte sprinterbetonad? Jag tror det och garderar igen(börjar bli dyrt nu).14 Right Over med Jennifer är i toppform och kanske plockar alla över rakan. 15 Jayporthasitall är skrällen från Goops stall. Ta även med 3, 12, 11.

Avd 6: Här har jag fått ett drag som jag nu lämnar ut, 6 Conchita Exclusive. Är åttaprocentare just nu. Det är i mina ögon återigen ett öppet lopp och det känns som en eller alla. Dunderskrällen är 11 Cayenne Käbb.

Avd 7: Här tror jag mest på 1 Ewe Palema som sällan missar spets i voltstart, har aldrig heller förlorat i spets.
Dock många bra hästar med här också. Förutom favoriterna 4 och 7 tipsar jag om 5 Practical Joke med Falsig. Hästen är garanterat vässad och kan få loppet här.

Lycka till alla tipsters:-)




Kommentarer
Postat av: Ingo

Där fick du med det mesta!kan det bli bredare?

2010-07-23 @ 23:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0