Abborrar

Drog iväg med båten på eftermiddag...ja på släp alltså. Åkte norr om Untorp och slet,drog, svettades ner båten över en myr och ner i plurret. Knackade knytnäven i bröstet och rättade till hjärtrytmen till strax under 150 i puls...Puh, det var drygt alltså.

Nappade omgående och sedan mer eller mindre hela tiden. Jiggade till en början men bytte till spinnare efter ett litet tag och den funkande perfekt ända tills det virvlade till(gädda) och snippsnapp så var den borta. Blev sedan jigg resten av tiden, en gul twintail.
Abborrarna låg mellan 100-200 gram i stort sett. Stannade inte på något specifikt ställe utan snurrade på efter kanterna och det var fisk överallt. Riktigt kul trots avsaknaden av någon stor fisk.
Fick även två gäddor varav en var micro....Tappade två men det var inga stora heller.

Skapligt väder även om det kom en smällfet regnskur mot slutet. Blev skapligt nerpissad men hyvlade runt ett varv till med en Hi-Lo på släp...resultat...1 abborre.

När jag klev iland var det som att gå rätt in i en grå vägg, knott nåt nödjävligt.  

Var jag var? I Harpsjön.


Kommentarer
Postat av: Ståbis

Inte illa en smyg trollare men vad!!??den var säkert röd vit också,Hi-Lon??Du måste komma ner så vi kan lägga ner några nya wobbler i lådan.

2010-07-01 @ 22:36:44
URL: http://ofc.nu
Postat av: Mr Pink

Hahaha, man är ju traditionell:-) Den var röd/vit:-)

2010-07-02 @ 07:43:55
Postat av: Bullen

låt båtn ligga kvar tills jag kommer.

2010-07-02 @ 12:17:09
Postat av: Syrran

Ta hem några abborrar till mig så jag kan göra motti! Rensade tack...;-)

2010-07-03 @ 11:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0