Klubbmästerskap Lillån

I söndags körde vi i tändsticksklubben Fk Match årets första klubbmästerskap. Lottningen var klockan 08.00 så jag var på plats 07.20, hack i häl kom Jörgen. Vi blev hela fem fullvuxna, en del mer än andra, som till slut äntrade bryggan.
Regn i luften men det visade sig sen att vädret blev helt okey, sista två timmarna soligt och blankt.
Blandade mäsk på morgonen, en blandning åt mig och en blandning åt farsan.
Jag körde med Serie 3000 Gros Gardon som bas, Pv1, Epiceine, lupin och flytande Gros G. En blandning på ungefär 2 kg som tillfördes lika mycket leem. Farsan fick en TopMixblandning, mycket ljusare i färgen än min egen.
Lottningen genomfördes utan protester även om en del svordomar hördes när jag tog nr 5,dvs en av kantplatserna:-) Gjorde ju inte mig något, svordomarna alltså, är inte speciellt kyrklig av mig;-)
Den andra kanten tog Peter.

Riggade iordning, två matchspön och 11 m t-a. Mäskade på ca 30 meter, 11 meter och en kort plats. Vi körde utan grundmäskning så det blev små bollar. La ut 13-14 stycken på 30 m, 7-8 på 11 meter och 5 stycken på den korta platsen.

Började fisket med matchspöna och det nappade direkt, missade tre napp i rad innan jag fick 3-4 mörtar. Provade t-a och napp direkt även där, fick ett par mörtar innan första braxen satt krokad. Fick sedan ett par braxar till och det var ju inte en helt oangenäm känsla:-) Varvade sedan med matchfisket där jag fick klart bäst, blev aldrig någon riktig fart men det kom någon brax då och då. Räckte gott då det var rätt så surt fiske hos de övriga.
Fiskade rätt tunt med 0.10 och 16 krok. Nappen var väldigt försiktiga och mina flöten var hårt blyade.

Finns en del att klura på vad gäller Lillån och det är inte lätt att bli klok på fisket i ån. Kommer att bli en intressant tävling i augusti.

Peg 1 Peter Lindh 1500 gr
Peg 2 Farsan 0 gr
Peg 3 Jörgen 2480 gr
Peg 4 Rolf 2180 gr
Peg 5 Kenneth 15740 gr

Det blev alltså seger och sådana är alltid roliga. Tror det var någon som hasplade ur sig ett grattis i mungipan också;-) Vi körde Golden Peg och den peggen var min, tackar för den.

Nästa tävling blir även den på bryggan, dock mera mitt på. Nästa söndag(27 juni) kör vi igen. Tiden är ännu inte bestämd. En del är inte lika intresserade av fotbolls-vm som mig så därför är det lite oklart med tiden;-) Vi får se vad det blir.

Braxen till vänster

Kommentarer
Postat av: Storm

Inget ont om Topp-Mix!



Men när jag provade samma gula blandning förra året kammade även jag noll. Jäkligt snällt av dig Kenneth o ge farsgubben just den baljan.



Nästa KM kommer fikapausen med alla deltagare o övriga intresserade att ske på Kenneths plats;-)



Hae't Gött !

2010-06-22 @ 11:06:55
Postat av: Mr Pink

Hööööö, nääää....det står ju i stadgarna att alla fikapauser sker i anslutning till din peg;-)och att alla ska byta om till träskor då:-)



Top-Mixblandningen såg och luktade iaf inbjudande, det var nästan så att jag tänkte ta den...Hmm, får ge honom något annat nästa gång då:-)

2010-06-22 @ 12:12:53
Postat av: Finn E

Fikk faen meg lyst til å reise opp med en gang !



Jaja men nå laddas det for Horrmund :-D



Du MÅ bli med nå Kenneth ! Vi har det veldig trivlig på B seksjonen, det hender til og med at vi sover over PÅ peg hehe !

2010-06-22 @ 13:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0