Skrällen

Ingen megaskräll att mina ögon känns som någon kastat ett par fetnävar putsdamm rätt in i dem. När ska man bli pigg igen? Får suga upp lite spjuverdamm i näsan och krydda med en välfylld flaska absinth få se vad resultatet kan bli....

Idag ges det en extra eloge till team Storm-Lilja-Liljedahl som kämpat på med vassröjning i Lillån hela dagen. Bra jobbat!

Vårt distriktsmästerskap blev inställt idag, skulle gått i Bysjön under lördagen och söndagen. Så vi passar på att slänga in ett klubbmästerskap på söndagen. Lottning 08.00 Start 10.00 Slut 14.00. Har vi tur med vädret kommer det bli ett bra fiske. Stormen har varit ner några gånger (ligger i hårdträning inför Orsa Match Open) och det har varit gruvligt mycket fisk i farten.

På lördag blir det traditionellt mete i Hemsjön, Untorp. Arrangerar en familjetävling där och blir grillning av hamburgare och korvkokning på programmet. Stormen gäller som favorit, han ställer som vanligt Oscar på någon tuva och sprintar runt som en injicerad talgoxe;-)
Själv blir jag nog grillmästare och assistent. Mitt knä är värdelöst just nu och att knöckla runt i terrängen innebär nog att jag blir liggande och eftersom ingen skulle leta efter mig är det säkrast jag är kvar runt grillen;-)

Skräll ja, Schweiz klämde dit Spanien och det är verkligen en megaskräll. Ska Spaniens VM-historia spela in ännu en gång och det hela slutar i haveri......? Tror väl ändå att de ska kunna slå både Chile och Honduras även om Chile kan bli en svår nöt att knäcka.

Vill säga att jag alltid gillat GLÖD i ögonen på fotbollsspelare. En favorit är ju Salvatore Schillachi från VM-90 om ni kommer ihåg Toto? Ögon som visade på beslutsamhet och ett jävulskt engagemang. Samma är det med Gennaro Gattuso, ingen kan väl klaga på den  mannens inställning och laganda!

Samma sak ser jag i två av turneringens hittills bästa spelare, bägge från Uruguay. Diego Forlan, en stjärna som jobbar för laget och varit riktigt bra så här långt. Deras mittback Lugano är mer eller mindre felfri så här långt och vilken kämpe. Gillas skarpt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0