Bilder

Söndagen är snart i hamn och kvällen igår avslutades relativt tidigt. Danne bjussade på vildsvin och potatisgratäng med diverse tillbehör. Gott var det och till det drack vi några glas rödvin.

Distriktsmästerskapet avgjordes alltså igår på Barken i Söderbärke, det är även kval till nästa års svenska mästerskap.
Gjorde som jag brukar när det är dm och tävlingar i de södra delarna, bara att hänga Karl-Olof Wikström:-) Alltså inte hänga från närmsta träd utan slå följe med
Blev till att börja uppe till vänster från startviken vid grundet som är inramat av fyra pinnar. Vi var ett gäng där inklusive Laxen och Linus. Tyvärr fanns det ingen fisk där som ville ta på våra grejor och snart nog syntes det att herr Wikström skulle ge sig iväg.

Bara att skutta efter rätt över sjön och in i Saxviken(tror jag den heter)

Rätt mycket folk inne i den och Janne Funestig satt där och drog fisk när vi kom över.
Fick några abborrar där men inte någon riktig fart. Folket började röra på sig och klungan flyttades över till andra sidan på viken där Håkan Gren hittat fisk.

Jag borrade lite längre in i viken och fick där några abborrar. Var helt klar på att gå tillbaka dit när det tunnat ur en aning med folk. Var oborrat in mot ett in/utlopp.

Kämpade på och 300 meter längre bort träffade jag på Laxen som också kommit över, han drog lite fisk men hade lika dålig start som mig. Håkan Gren hade mellan 3-3,5 kg då efter ca 1.45 .
När det var ca 1.40 kvar sprang jag tillbaka in i viken och fiskade av mina gammelhål först, nappade direkt och när jag sen gjorde nya hål nappade det riktigt bra.

Fick inte sitta själv så länge och de som var där fick bra med fisk.
Plockade på så gott det gick, fiskade tafs och trekrok omvartannat
Fick ihop 206 fiskar till en vikt av 5037 gram. Snittvikt på strax under 25 gram
Kom på 9:e plats och bara att glömma Mälaren individuellt nästa år.

Wikström och Funestig var kvar hela tiden inne i viken och mjölkade på jävligt bra. Slutade följdriktigt också topptvå:-)Bra fiskat.

Får se om det är dags att ändra taktik nu. De gånger jag hängt den ohängde Wikström så har man fått stryk av densamme. Vet inte om jag har psyke nog att inkassera ytterligare förluster mot en sådan rumpmas;-)

Får se om det dyker upp någon resultatlista i inkorgen snart, i så fall läggs den in här.

Några bilder


Laxen laddar med snus

Stefan Gren, Janne Fredriksson och Håkan Gren
De tre vise männen, de två till höger inte lika fysiska praktexemplar som han till vänster;-)


Smedjebackens lag som tar hem herrklassen

Borlänges silvermedaljörer
Dan Ersbjörs, Patrik Liss, Bernt Berggren och Jonas "Räkan" Gustavsson


DM-mästaren Linus Axelsson plockar hem fler medaljer än farsan:-)

Alla individuella segrare


Håkan, Peter Järnberg och Janne F
De två runt Peter inte lika fysiska praktexemplar som Peter


Janne "Tax-legs" Fredriksson är glad...han ska mumsa i sig den stora chokladkakan som han håller i.
Fruktpåsen brukar han bära på bara för att det ser bra ut....;-)





Kommentarer
Postat av: Laxen

Fina bilder från förr o nu.Tror vi får ta rygg på våra juniorer om ett par år ? om vi ska ha några medaljer i framtiden om vi orkar ,din !hm våra kroppar sväller ju bara ?

2010-03-28 @ 18:48:55
Postat av: Broder Green d.ä

appropå rygg.den hade ja djävligt ont i,efter 2tim.

du kanske har rätt i att man ser ut som en pösmunk på bilderna, det är ungefär som man känner sig!!??

synd bara? du skulle, ha min start, jag din avslutnig?? men du tog ju inte emot några tips?

kollade förresten, resultaten förra gången det var DM på Barken, då spöade jag dig med några hekton.

kanske det är dags att luta sig tillbaks o låta dom

yngre ta över,och låta oss gammlingar göra det vi är bra på?! lyssna på spotyfiy eller you tube,dricka bärs oha det bra, eller???!!

2010-03-28 @ 20:06:12
Postat av: Storm

Våra kroppar sväller ?



Tycker att ni som har svällande kroppar kan t.e.x sluta äta 40 ggr om dagen eller ungefär hela tiden ;-)



Hae't Gött !



2010-03-28 @ 21:01:03
Postat av: Broder Green d.ä

storleken,har väl ingenbetydelse,elleR?

2010-03-28 @ 21:20:36
Postat av: Janne F

Tycker bilder ljuger ang fysiska statusen , finns power men den ligger lite djupare nuförtiden. Tycker de i mitten ser lite ämliga ut,köp ny kamera Kenneth , din ljuger;-)

2010-03-30 @ 17:38:21
Postat av: Mr Pink

Hahaha, nog fan finns det power än, det har du helt rätt i, Janne:-) Har funderat på kameran och tror nog som du att den inte är helt ärlig....Å visst fan är de ämliga, de magra pojkarna;-) De tror de har bra kondition bara för att de springer uppepå snön...Fan, hade jag vägt som en påskfjäder hade väl också jag kunnat kalla mig konditionsfenomen....Nä, häng på dem ett par säckar med cement, typ 60 kg,liknande en fullvuxen storlek, få se hur långt de kommer, tunnisarna;-)Då hade man väl fått släpa iland dem gissar jag....Hohohoho

2010-03-30 @ 18:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0