Johnny Rotten

"I love rubbish"

sa den gode Johnny

och mycket av den kultur jag hänger mig åt kan nog kategoriseras vara just det, rubbish
Men jag gillar det

*****

SM-tävlingar på Tisjön(Malung) till helgen och det blir antagligen tuffa förhållanden. Men det funderar jag inte så mycket på, mer var skryllan ska bli fylld någonstans:-)
Skinnkroken har valt att dela sjön längsgående, återstår att se om det kan tänkas bli någon succé
Knappast va? Åtminstone inte i mina ögon

Men det är klart, tar vi hem guldet på söndag så ska jag hylla tävlingen;-)

Laget vi ställer upp med blir jag, Jörgen Storm, Laxen Axelsson och Peter Järnberg
Vi får förlita oss på rutin:-)

*****

Får passa på att gratulera min vän till ytterligare en fullpoängare på V75:-)
Börjar bli trångt på kontot där


*****

Igår vädrade jag pimpelgrejorna på Orsasjön. Tog med mig bowlingkompisen Richard.
I det pågående risvasprojektet har en del risanlägg redan sänkts så därför började vi i anslutning till den inne i Hagapersgropen.
Nappade litegrann men det var småfisk och vi gick snart vidare.

Blev en lång repa utan fisk innan jag fick ett hål innan hemgång där 13-14 abborrar behagade nappa
Fick ihop 47 st till den digra vikten 1240 gram

*****

Under måndagen så arbetade jag med herr Bruks på risvasprojektet.
Placerade ut ris, borrade, pålade och höll på.
Svettigt och rätt skönt
Förutom för ryggen förstås:-P
Projektet ska vara i hamn nu och endast ett fåtal linjer återstår att påla och förse med sänksten.

Bra jobbat av alla de som hjälpt till och stor eloge till Bruksen för allt arbeta han lagt ner i det här

*****

Metesäsong snart och igår kom besked från Freddan var landslagsuttagningarna kommer att gå och vilka helger

Helg 1 blir i Örebro, som förra året, 22-23 maj.

Helg 2 blir i Götakanal vid Sjöbacka/magasinet väster om Ljungsbro 18-19/9

Återstår att se om vi blir några från Fk Match som satsar

Annars har jag iaf anmält mig till "vår" säsongsstart i Svartån, Örebro.
Funderar på att lämna löjspöna hemma för en gångs skull
Då kan det ju bli en riktigt behaglig första dag för att sola och inte störas av en massa napp:-P

*****

Nämen visst blev det jättebra med alla privatiseringar som genomförts i det här landet.

Har ju blivit sanslöst mycket billigare och servicen är ju markant förbättrad

Se på elbolagen t ex....Fantastiskt vad bra det blivit för oss konsumenter

Självfallet är de här direktörerna som driver skutorna värda sin vikt i guld, inte minst Vattenfalldirektören Lars G Josefsson som nu får sparken, tyvärr.
57 miljoner i pension har han definitivt gjort rätt för

Apoteket sedan, otroligt att vi kan handla våra läkemedel lite överallt.
Det har jag verkligen saknat
Självklart ställer jag upp på att betala ett dyrare pris för mina piller nu när jag fått den ynnesten att kunna få en burk Alvedon till mina tortellini med ostsås att rulla samtidigt på varubandet i kassan.
Underbart.

Regeringens privatiseringsminister Mats Odell borde få ett unisont hyllningshurra av alla Sveriges medborgare
Vilken kille!

*****

Fick ett mejl av min käre vän, Knogolonovich......En länk till ett högt betygssatt rödvin, italienskt som det sig bör:-)

Kunde inte hålla mig så det blev en beställning på ett gäng flaskor
Osett och osmakat
Men antagligen jävligt gott



Skål

*****

Och om någon nu inte förstod orden kring privatiseringarna

Get help!






Kommentarer
Postat av: Finn E

Hei du !

Fortell mer om risvasse prosjektet ?

Vi har også noen sjøer som trenger hjelp !



Ellers til lykke med helgens fiske!

Det kan bare gå en vei :-D

2010-03-17 @ 15:39:28
Postat av: Mr Pink

Haha, ja vi får se vilken vägen blir..:-)



Risvasprojektet - det läggs ut risvasar i Orsasjön. De läggs med buntat ris och i längsgående strukturer, många som kryss. Längder på 20-70 meter. Pålas runtomkring för att risvasarna skall styras på plats på botten, de förses med sänksten förpackat i jutesäckar.

Allting kommer att koordinatsättas plus att det även finns tydliga och fasta landmärken på alla sträckor. Allt för att det ska vara tillgängligt för alla.

Förhoppningsvis kommer det här att bli hotspots för abborre:-) Tror att en hel del pimpelhål kommer borras kring dessa risvasar när tävlingar går av stapeln:-)

2010-03-17 @ 16:16:37
Postat av: Åsa-Nisse

Redia pöjkar som lägger vase i sjön. Dä blir succe, dä kan ja löva. Tänkte åsså önska de lycka te på sönda . Enlit meterologen kan dä bli blött som skam.Häng på de snöskora så sa du se på yster dans neråt sörännen. Hörde att vädermannen skulle satsa på de store långt från lann. Sa han ha fläskasvål å enkelkrok då månne Hälsningar från djupaste Smålann och från sarons lundar. Åsa- Nisse

2010-03-17 @ 19:36:57
Postat av: Mr Pink

Tackar, Åsa-Nesse:-) Skulle tro det blir vår taktik med fläsksvål och Bergmanspirk och söka i de djupa vattnen:-) Ta hand om dig och Eulalia:-)

2010-03-18 @ 09:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0