Laglydig medborgare på sitt sätt

La ögonen på en film sent igårkväll

"Law Abiding Citizen" med Gerard Butler och Jamie Foxx

Klart sevärd, om inte till och med bra, åtminstone till sista tredjedelen av filmen då det som vanligt ska skruvas ytterligare...I det här fallet inte till det bättre tyvärr men sammantaget rätt så bra film.
 
*****

Skulle spelat bordtennis med Älvdalens stolthet idag men han lämnade återbud igår, fick förhinder....Tror det var nåt med...månen stod i fel fas, stelhet i ligament 4C bakom piriformis eller var det horoskopet som var negativt...kommer inte riktigt ihåg;-)
Nåt sånt

*****

Besökte företagarfrukosten tidigt imorse, vi höll till på Värdshuset Slipstenen i Mässbacken.
Åkte dit mest för att Mr B presenterade sig och sitt nya företag, VattenBruk´s.
Nice

*****

I brist på älvdalingar så körde jag en timme mot pingisroboten
Går bättre och bättre
Än finns utveckling i en gammal kropp:-)

Efter det ramlade jag in på mitt garage och fortsatte städningen och plockandet med prylar
Kände stort behov av en toalett och åkte hem
Hann precis hem när Mr Lindh ringde och ville lira pingis
Iväg igen och körde en dryg timme
Hann spela två matcher och fick stryk bägge med 1-3
Bara att svälja förlusterna och ladda för nästa gång
Dock spelade vi bättre idag och vi försökte också lägga undan defensivspelet idag.


*****

Såg att Knogen kommenterat mitt klimatinlägg längre bak i historien
Kul och tar mig friheten att klistra in det här:-)

"Nollor vars livsstil starkt ifrågasätts i samband med klimatförändringarna, kommer alltid att försöka hävda att klimatet är normalt.

En snart HELT enig forskarvärld (på ett seminarium jag var på i Stockholm nyligen nämndes siffran 99%), säger dock något annat.

Sedan är det upp till var och en att välja vem man ska tro på. Inskränkta byfånar som ser atmosfären som vår kollektiva avstjälpningsplats - och vill fortsätta använda den som sådan - eller en forskarkår som ägnat sitt liv åt den disciplin de forskar på. Hm, svårt val.

Oj, jag tror minsann ovanstående går att applicera på fler frågor än klimatdebatten :-) "

Som sagt, kan inte annat än hålla med.

*****


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0