Lilongwe

...heter Malawis huvudstad och får vara dagens allmänbildande upplysning.

Började dagen tidigt idag och att min kropp känner av den muskelansträngning den fick igår är ställt bortom alla tvivel, stelt och ont överallt:-P
Avslutade ju kvällen igår med officiell pingisträning och bowling. Bordtennisen var kul, jag och Mr L avslutade träningen med att spela mot Orsa Btk´s kanske bäste spelare tillika tränare.....Hmmmm, kände mig som en apa på närmsta Kinakrog på väg ner i stekpannan med ananas och bambuskott....Körde en femsetare som av ganska naturliga skäl var över efter tre set. 1-11. 4-11, 2-11....där mina poäng antagligen var kantbollar:-)
Men vi fick tips efter matchen och det är bara att träna på....Kanske kan gå in på veteranernas veterantour framåt 75 fyllda.....
Efter träningen var det dags för bowlingmatch med fullständigt genomblöta tröjor efter pingisen. Mötte Mr L och Nicke. Jag spelade fullständigt uselt och snittade 149....ungefär vad en gipsfigur av Napoleon gör med vänsterhanden:-P Helena spelade åtminstone en riktigt bra serie och räddade några matchkvotspoäng åt oss med en avslutande 226 (nånstans där tror jag) Nicke och Mr L spelade riktigt bra och det är okey att förlora mot Fk Match:-) Måste ju tänka som ordförande också:-)

Dagen idag fortsatte i pingisens tecken då det var dags för en älvdaling som ville göra comeback. Måste erkänna att jag blev rätt imponerad av hans spel även om det kan tillskrivas att vara en aning avigt;-) Spelade tre matcher och siffrorna blev jämna och i min favör 3-1, 2-3, 3-2....Hade grova besvär med en av hans servar som han envisades att köra hårt med...men till slut så ramlade det tillbaks några sådana och min nattsömn kunde räddas:-)


Åkte sedan på Mora Badhus med La Famiglia och badade i fyra timmar. Huden ser ut som vitt, veckat grisskinn nu och får försöka torka upp så gott det går. Blev mest bubbelpool faktiskt då det var skönt för en sargad kropp. Provade att simma men slutade då det knappast varit bra för min enorma machoimage att drunkna med ständigt återkommande sendrag i vänster bakben på 1 meters djup.......:-P

Hade lite planer på att fiska imorgon men så blir icke fallet. Fick en förfrågan om ett event och tackat ja till det och måste sätta ihop ett förslag och skicka under morgondagen. Kul hursomhelst.

Nu får det vara nog, dags för ett besök i garaget. Mr Knogen ska ha lite grejor som måste plockas iordning. Man ska ta tillvara sina kunder:-)

Ikväll kan det nog bli På Spåret, är ju final i pensionärsprogrammet....;-)

Kommentarer
Postat av: Storm

Kul !



Med lagmedlemmar som brinner för sin sport ! D.v.s. DÖDA ABBORRAR.



Pingis, bowling ???????????



SM är nästa helg, SKÄRPNING :-(.



Okey, jag har i.a.f. övat att avsluta livet på Österrikare i min fantasi OCH studerat nya djupkartan på Tisjön.



Någon som vet var vi ska gå ?



Hae't Gött !

2010-03-13 @ 23:11:02
Postat av: PinkAngel

Bakben :O Har du framben med ;) :P :)

2010-03-14 @ 18:17:26
Postat av: Pink Angel

Bakben :O Har du framben med ;) :P :)

2010-03-14 @ 18:18:55
Postat av: Thomas

Nedräkningen har börjat min gode man.

2010-03-14 @ 21:22:35
Postat av: Mr Pink

Till och med mellanben...och mittben..a:-)



Mr T...en liten nätt fågel hostade i mitt högra öra att den 25:e kunde det hända nåt:-)



Stormolonovich...Välkommen hem från alplandet. Fiske är ingen sport och du behöver inte vara orolig vad gäller skärpning:-) Är nån gren jag är bra på så är det just skärpning:-) Å vadå gå? Vi ställer väl bara ut skorna;-)

2010-03-14 @ 21:27:38
Postat av: Storm

Boss !



Inte hemma än :-( .Fy f-n vad jag hatar alptoppar nu, fan här finns knappt en sjö.



Hälsade på en arbetskamrat igår och där fanns faktiskt en sjö. Perfekt våris och fina vassruggar, MEN inte ett enda borrhål !! Konstiga människor här ?



Fiske ingen sport?!.



Hemma fredag kväll, kommer att BITA av huvudet på varje abborre jag tar på SM under lördag.



Hae't Gött !!

2010-03-15 @ 05:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0