Betting

Jahaja, då var det dags för metepremiär och som gammal van oddssättare inom den illegala spelmarknaden kommer här en chansvärdering och tips. Blir mycket förvånad om segrarna hittas utanför den här (bräckliga?) ramen;-)

Efter att noga studerat startlistan känns det som att se laguppställningen till Sveriges landslag i fotboll.....Nästan bara gamla, rejält dammiga namn. Att det borstats bort en hel del spindelväv i stugorna står ställt utom all tvivel...fick ihop en rätt bra hög själv när jag dammade av herr Lindh och mig själv.
Nåja, några nya namn plus ett gäng från vårt västra grannland hittar jag dock i listan och det är kul.

Till mina förhandsfavoriter. Börjar med ett par som är byggda likt slalomkäppar, deras största problem är inte att få fisk utan hur fan de ska hålla sig kvar på peggen om det blåser.....Vet t ex att Bodda numer alltid ber peggrannen om att slå ner tältpinnarna som han använder för att sitta säkert.

Börjar med Bodda som får tipsnicken av mig. Hans grundfysik har avsevärt förbättrats har jag förstått då mina kontakter i huvudstaden säger sig sett en ofet figur studsa Djurgården runt iklädd en urtvättad Sverigeoverall från 70-talet, Bodda har aldrig riktigt varit trendsättare på det viset så det må vara honom förlåtet.
I Svartån kommer han köra hårt med några kilo leem, feta plattisar och några maskar på kroken. Det tror jag håller.
Vet också att han är rätt skärpt på löja även om han strävar efter att förstärka sin image som pankdragare genom att hävda att senast han såg en löja var när han var på metekollo med bröderna Vertetics 1973, för övrigt iklädd samma overall som idag.....
En av fem.

Klämmer i med en annan slalomkäpp, Tommy Lindblom, som nästan alltid går bra i Svartåns mörka vatten. Ibland kan det se ut som han sitter och hängdeppar över takeaparten men låt er inte luras. Han får alltid bruningar. Alltid. Verkar alltid vara förberedd och iordning vilket såklart är ett plus i jämförelse med vissa oreglerbara element(som mig). Lyckas han hålla sig fast med sina 42 kg på meteboxen när vindbyarna drar in tror jag på framgång.


En till som verkligen har attraktionskraften till de brune är den något glesskäggade Calle Rosslin. Hans skäggväxt hade passat bättre på en 93-årings pung men det är en annan historia....Han är ung än, till skillnad mot vissa av oss övriga reliker. Han är en braxdragare av rang som brukar få stjälpa en och annan bruning över keepnetringen till fasa för peggrannarna vilket kan bli fallet den här helgen också.
Att han kommer att feedra en stund är lika säkert som att jag kommer försöka få åtminstone en löja i helgen....

Ser ut som jag tror att braxlirarna kommer fira triumfer i helgen men det kan finnas läge för en och annan löjdragare också. Åtminstone en kombination där det finns en öppning i sinnet för att fiska löja.

Slänger in nyblivne korrespondenten för Metetorget i mina toppfemtips, dvs Per-Erik Gyllbrandt. Han brukar vissa tävlingar vara skimrande blank upp till armbågarna av löjfjäll och deklarera att "Nä, det gick dåligt, fick bara 934 stycken" för att väga in sektionsvinst och säga "Åh fan". Behärskar löjfisket väl och det i kombination med lunsdragartakter är ju i många fall en dödligt vinnande kombination. 

I mina femtips slänger jag in ett lyxstreck på min färdkamrat, herr Lindh. Vet att han är laddad och sugen och fiska kan han ju. Vet också att han dragit ner på rökat en aning vilket då tillför mer metetid under tävlingarna. Löja har han slagit mig en gång på och det var i Fyrisån nån gång när teaterkungen Gustav den tredje regerade, så det kan han fiska. Han behöver heller inte längre riggas för att hålla sig kvar på peggen i blåst då det enligt rapporter sägs att det numer kan skönjas en lätt rondör kring magpartiet. Fan trot men jag tar med det i beräkningarna när jag tippar.  

Så min A-grupp ser ut enligt följande

Lars Bodén
Tommy Lindblom
Calle Rosslin
Per-Erik Gyllbrandt
Peter Lindh

I outsiderskaran hittar vi en del spelfavoriter i de tidiga tipsen men som jag nöjer mig med att lägga i en B-grupp. Vinnaren hittar man i min A-grupp men vill man helgardera tar man med B-gruppen

Kent Adell
Mikael Tono
Mårten Johansson
Tom Östlund
Thomas Ödegård 

Var man spelar? Och till vilka odds? Fick precis ett samtal från min spelterapeut som sa att det inte var bra att jag håller på så här....Så ni får hålla till godo med tipsen och ge fan i att spela helt enkelt;-)

Tjipp/

Kommentarer
Postat av: Åsa- Nisse

Sölle villa sätta e tia på den däringa Lindblommaungen som är från mia trakter och iblann visar opp se på de vita viddera unner vintern Slår du honnom pöjker sa ja bju de på enna fråktsoda te vintern Lycka te i doftträsket Hälsar Nesse

2010-05-07 @ 21:33:30
Postat av: Storm

Kuligt :-).



Själv har jag hämtat mitt mäsk idag och för att vara säker beställt rum till SM trots att jag är reserv ;-) !



Rapport snarast efter tävlingen Boss.



Hae't Gött !

2010-05-08 @ 10:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0