Dragen

Fick tag i en Travrond redan i tisdags i Norge. En bonus:-)

Har några drag som inte blir så mycket spelade imorgon, de är inte heller tippade bland tipsters....Betyder det att de är chanslösa? Nix, de här kusarna är med på mållinjen och vinner de inte är de åtminstone moraliska vinnare;-)

Min ranking

V75
Avd 1: Börjar direkt med en åsna som är ett måstestreck. 2 Merkur Vang är en bra häst, stark och snabb. Tror mycket på den. Favoriten Callela Dow Jones vet jag tyvärr inte så mycket om men det verkar vara rätt sort. Nurmos kan ha nåt skit i stallet så man ska nog beakta det innan man spikar hans favoriter den här helgen. Passa också 12 Sammarco som tänt till.

A:2-7 B:10-3-12-11 C: 6-9-4-5-1-8

Not: 2 Merkur Vang struken:-(

Avd 2: Här ramlar en kuse ut som närmar sig storformen och är helt bortglömd av de flesta. 5 Hunter Brodde! Är han i närheten av den form som han hade förra året så är det en spik.
Här skriks det en del om 2 Pacific Joy bara för den får proffskusk bakom rövhålet den här gången, Magnus Jakobsson. Well, Jakobsson vinner aldrig när jag spelar honom och mitt förtroende för honom som proffskusk är väl något reducerat....Plockas bort på mitt system iaf.

A: 5 B: 7-10-9-13-6-8-2-15-11-12-14-3-1-4

Avd 3: Vinner kanske 7 Yanantin Boko utan problem. MEN som sagt, Nurmos kan ha sjukdom i stallet och kan vara en favorit i fara. Hursomhelst, frisk eller inte tror jag Yanantin kan få problem med 10 Tom Raider som verkar ha utvecklats ytterligare ett snäpp, därav min tipsetta. Passa också speediga 3 Gentle Tilly.

A: 10-7 B: 2-3-9-1-8-5-6-11-4-12

Avd 4: Svårt om inte 5 Höwings Oh Titan bara är bäst. Varnar för 11 Natural Wonder med Sir Toby i jollen, han vinner ju med en hamster om så behövs, toppform på den kanten.

A: 5-11 B: 1-6-9-8-4-3 C: 2-10-12-7

Avd 5: Paltisar, nästan helt utan koll här så plockar med ett gäng här. 1 Knell ska vara en speedig och snabb rackare som till råga på allt inte är så mycket streckad heller, måstestreck.

A: 6-1-7-3 B: 14-8-5-4-2-12 C: 10-15-13-9-11

Avd 6: Oj, här blir det många om budet. Självklar tipsetta på min ranking blir 3 I´m Alone Face. Med ett lopp i kroppen så går den framåt och kan vara en chansspik i ett öppet lopp. Släpper dock inte 7 Nelle Pelle som möjligen är bättre bakifrån än i spets som senast. Stormvarning för 8 Pop My Cork som jag sett i Norge, nu har den tänt till i svensk regi. Startsnabb men tveksamt om den trycks av härifrån.

A: 3-7-8 B: 4-6-2-11-1 C: 5-10-9

Avd 7: Som en Treo utan vätska, svårlösligt. Tipset till 10 Edda Dreamcatcher som imponerade på mig senast med dödensvinst. Hårdare emot men form slår klass. 15 Frillan Filiokus ska runda ett helt fält, kan gå.

A: 10-15-5-13 B: 14-8-1-11-4-7-9 C: 12-6-2-3

Not: 15 Frillan Filiokus struken


Det var det. Nu håller man tummarna för att det trillar in några sköna miljoner i mina bolagsvänners plånkor...och i min förstås.

Lycka till

Kommentarer
Postat av: Ulf Ohlsson

När ska vi gifta oss!

2010-09-24 @ 18:15:24
Postat av: Mr Pink

När du vunnit med kamelerna jag lirat på!

2010-09-24 @ 18:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0