Att finna vägen

Andhämtningen är hastig.Nervös, fladdrig, otydlig


Det var enkelt 


Handlaget finns där. Verktygen likaså 


Någonstans måste någon lära ut, förklara och klargöra 


Min uppgift, mitt kall


Den stålgrå tejpen är precist tejpad. Finns inga onödiga rörelsemoment innanför tejpen 


Inga ljud slipper ut. Bara andhämtningen. Genom näsan


 Sessionen tar sin början 


Skarpa eggar, oförsonligt slipade och varsamt hållna.


Bägge bicepsmusklerna blottläggs. Smärtan är möjligen svårartad 


Lägger handen vid droppet och ökar mängden smärtstillande en aning


Medvetandegraden är fortsatt relativt hög 


Förklarar det uppenbara i att muskler utan fästen lätt kan plockas ur och förevisas


Snittar med van hand de muskelfästen som håller muskeln


Känner att min koncentration avtar. Börjar tröttna 


Trapezius blottläggs. Hud särar sig


Tittar honom djupt i ögonen för att se innehållet. För att se själen 


Ser bara tomhet, intolerans och självömkan 


Min hand finner handborren. Den långa 


Borrar från öra till öra 


Döden ger en tröttsam suck ifrån sig 


Förbannar mig själv för mitt dåliga tålamod. Finner inte längre nöjet 


Lämnar allt som det är 


Går trappsteg uppåt till ljuset. Hoppas finna vägen. Igen

 


När allt var kul


Kommentarer
Postat av: Knogen

Mums!

2011-05-03 @ 17:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0