Dm Bredsjön

Laddad som kötthöger från Tyson i sina glans dagar åkte man till årets viktigaste (efter Sm) tävling. Dm, kval till nästa års sm.

Kan säga att den högerkroken missade grovt:-P Det var ingen upplevelse som man önskar sig någon gång faktiskt. Rent ut sagt var fisket bedrövligt. Trots hårt arbete i fyra timmar fick jag ingen utdelning:-(
Första fisken landade i skryllan efter 2 timmar. Sen blev det inte mycket bättre. Lyckades få 25 firrar och vikten blev 527 gram.
Laxen gick bra och belade andraplatsen i herrklassen. Janne Fredriksson trivdes också skapligt när han slapp pulsa i snö med taxbenen. Visserligen var det lite sörja uppepå mot slutet på tävlingen så det blev pungsläpsmärken mellan skoavtrycken efter honom....men om det beror på pungen eller de korta benen låter jag vara osagt;-) Han fick iaf ihop strax över 1,2 och hamnade försmädligt som första reserv till Sm.

Herrklassen vann Bernt Berggren på 1,9 kg. Iklädd kulturminnet, kulturarvet och sitt kännetecken, den oranga Helly Hansen hämtade han sin prischeck som han gjort så många gånger förut. Jag har också en sån orange HH, men provade den häromdagen och den gick fan inte förbi adamsäpplet en gång........

Högsta vikt idag jobbade herr Liss från Falun ihop i veteran, 2,9 kg. En, faktiskt, helt otrolig vikt på den sjön idag.

Kan ju nämna att Stormen hade 543 gram, Stefan Gren hade 2 firrar, Peter Järnberg 9 stycken. Det ska också sägas att fiskarna var smååååå.....

Juniorerna lagfiskade sig till Sm, Robin Gren och Linus Axelsson som även blev tvåa i sin klass. Tror Robin var trea men är inte helt säker.

Ett foto från dagen får sammanfatta att det trots det dåliga fisket finns glädje:-)

Son och fader Axelsson blev medaljtyngda

Kommentarer
Postat av: Rosie

Aldrig mer Bredsjön,fiskade c:a 3 km bort inte ett napp,tvärs över sjön fick 10 st små.När det var 45 min kvar hittade jag fisken på väg hem.Fick ihop 1320 som räckte till guld.Men det var lotterifiske.Tur man har starka nerver.

2011-04-10 @ 11:12:15
Postat av: Mr Pink

Starka nerver är bra, Rosie:-) Stort grattis till vinsten!

2011-04-10 @ 15:48:54
Postat av: Storm

Grattis Rosie! Tur att även jag har starka nerver, annars hade jag ryckt ur sättarna ur dammen o tömt pölen:-(

Hae't Gött !

2011-04-10 @ 16:18:28
Postat av: Rosie

Tack grabbar! Det känns som man är tillbaka på banan igen,synd att säsongen nästan är slut!

2011-04-11 @ 09:54:14
Postat av: Björnee

Men för fan ROSIEE det är ju nu det börj! Grattis.

2011-04-11 @ 17:48:41
Postat av: Julia

Jag tycker att du har en riktigt nice sida! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2011-05-11 @ 01:26:04
URL: http://harmankardonreceiver.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0