Glöder...

Såg en skvätt på slutet av nåt musikprogram där Niklas Strömstedt är programledare i ettan. Ola Salo var där med The Ark och en sak kan ju fastslås, Ola Salo glöder och är en av Sveriges bästa artister/låtskrivare. 

Så jävla bra! Här finns något att lära för de som vill bli BRA på på scen....Alla jävla tramsartister likt Olor, Dannysar, Takidor och annat jävelskap borde kanske ta en titt....

***

Ont i ryggen, ONT i ryggen...:-( Flyttade en vedhög a la biggie häromdagen och i kombination med lite andra rörelser så blev det för mycket....Hoppas det släpper för nästa vecka ska en av två lägenheter tömmas och flyttas in Da House.
Nu är man ju inte så välbyggd längre, väger ju bara 123 och det är klart att man blir lite bräcklig av att ha tappat några kilo.....

***

Pallade inte med individuella Dm-starten idag. Ont i ryggen  och alldeles för sen starttid gjorde att jag skippade den. Nu är jag glad att det blev så. Pratade med Peter och fisket var bedrövligt, ingen löja i mängder inne och endast någon enstaka brax. Peter blev trea på 800 gram drygt. Jörgen lyckades vinna sin sektion på 1,6 kg. Tror Uffe Hedlund vann sektionen närmast sekretariatet men vikten har jag inte koll på.

Hörde att vi lagt samma tider under vår Dm-helg, dvs tävlingstid på lördagen 14-18. Som jag påpekat i ett antal år förstår jag inte den tiden fullt ut. Tycker det blir för sent och att ett fåtal ska övernatta är väl ett argument som knappast finner sin relevans någonstans?
Som några då kanske förstår har jag inte varit med och bestämt några tider kring vårt Dm. 
Inbillar mig att åtminstone några håller med mig om att man kanske skulle vilja komma hem i tid på en lördagkväll, speciellt som man kanske väljer att inte vara med på söndagens fiske. 
Men vi får väl ha någon enkät för att röna ut vad metarna tycker. Men det är klart, en del vill kanske sitta och murkna bort vid en strandkant en lördagkväll och undgå de sociala kontakterna man kunde ha annars....Vad vet jag?

***

Nu ska här funderas ut 17 väl valda och supercoola filmrepliker. Det kommer bli skithäftigt:-) Bra idé, min kära.

***

  

Kommentarer
Postat av: Storm

Hörde att VI lagt samma tider ?



Angående tävlingstiden under DM som Fk Match arrangerar så anser jag att du har varit högst delaktig i frågan då du, jag och Stig Enström pratade OCH bestämde detta under Orsa Match Open.



Anser precis som du att 12-16 är bättre om man väljer att inte övernatta.



Tiden är nog inte anpassad bara för att passa de "fåtal" som övernattar. Vet att denna tid hängt med i många år nu då "majoriteten" tyckte att fisket kunnde vara bättre senare på dagen.



Angående sociala kontakter så.....? Har i.a.f inte jag haft några större problem att umgås med mina medtävlare dom gånger vi övernattat.



Man vad vet jag?



Hae't Gött !

2011-08-21 @ 22:39:18
Postat av: Mr Pink

Ställ ifrån dig cykeln nu. Det vi pratade om var antal tävlande och vilken av dagarna vi skulle köra lag respektive individuellt, inga tider överhuvudtaget! Så där har du fel så inihelvete.

Tiden har hängt med länge nu OCH anledningen var från början att det skulle anpassas till de som övernattade...Och majoritet? Nåja.....

Jo, vi har ju lite olika syn på vad som är sociala kontakter uppenbarligen....Men att först sitta med 25 meters lucka utan att se de andra metarna i x antal timmar för att sen hyvla i sig en hamburgare på något sunkigt hak för att ytterligare senare sova ser inte jag riktigt som sociala kontakter.....;-)

2011-08-22 @ 10:03:53
Postat av: Storm

Cykeln är parkerad.

Antar att vi aldrig kommer att bli överrens om att vi även pratade om tävlingstiden med Stig. Tycker dock att du har helt rätt i att tävlingstiden under lördagen är i senaste laget om man väljer att åka hem emellan tävlingarna. Vi måste naturligtvis se till att vi blir så många deltagare som möjligt.

Tycker vi tar upp denna fråga före/efter tävlingen. Mitt förslag är att köra 12-16.00 nästa år, borde passa både pendlare och "sociala" metare;-)



Vem vill/kan/får sitta i Storån på söndagen ?



Hae't Gött !

2011-08-22 @ 14:47:18
Postat av: Stefan Swee

Jag har läst vad ni skriver, å jag som pendlar relativt lågt tycker att man ska tidigare lägga tävlingen. Ser fram till att få komma å bestiga era domener, kan för hoppningsvis inte bli mer bedrövligare än helgen som va SIST-SIST:-( men va gör det när man träffar så jävla bra folk. Swee

2011-08-22 @ 17:46:47
Postat av: Storm

Tack Swee..n !



Sängarna är bäddade o klara till två "sociala" metare;-)



NI kommer absolut inte behöva äta en hamburgare på något sunkigt hak.



Det brukar vara så att som man bäddar får man ....sova:-)



Hae't Gött !

2011-08-22 @ 23:08:32
Postat av: Åsa- Nisse

Ta dä lugnt mä ryggen å be om hjälp mä flyttninga å bäranet. Grattis te 123. Själver ha ja slutat mä vägninga , då ja känner hur dä liasom knakar i böxera å sjorta nä muskelmassan bara växer. Dä får bli som dä blir mä invägninga- få la sälja lite aktiepapir om ja blir en loser. Eulalia hälsar Häls. från Åsen.

2011-08-26 @ 10:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0