Troutsaver

Kroppen skriker efter vinterdvala efter att herr Bruks kört hårt med en Stackmorapojk idag. Jäklar vad mör man kan bli. Tur man är ett fysiskt praktexemplar med remarkabel återhämtningsförmåga........Ok, jag ljög där

Rivning av en damm i Fuån, ett grävmaskinjobb egentligen men markägaren ville inte ge tillstånd, så då blev jag inhyrd:-P
Brutte hade plockat med ett spett, troligen inhandlat på Hobbex, men visst....vanligt folk använder väl sådana där tandpetare;-) Som tur var så plockade jag med mig en gammal kompis som hängt med genom Televerk, Flextronics, Relacom och Östcom....ett riktigt klackspett som donat ner ett gäng telefonstolpar under årens lopp....Nu märktes det möjligen, en aning, att man blivit äldre, då det kändes som att det skulle varit bra om två man kunde burit ner spettet till dammen.....;-P

Well, dammen blev riven och en fin fiskväg pysslades ihop av Brutte.

Så nu kan de feta öringarna från Siljan vandra upp, leka och göra ifrån sig:-) En god insats

Stendammen före
Rivning påbörjad
Brutte pysslar glatt
Kollar den tänkta fisksimningsvägen

Färdigt efter 9 timmar

Kommentarer
Postat av: Björnee

Tror tamefan att du kommer sluta som staty i Orsa. ( Mannen som gav allt för hembygden) Allt kommer stå tryckt i guld på en sockel gjord i brons liknade en pimpelkont!

2011-08-28 @ 10:16:22
Postat av: Storm

Inte då ;-)



Hae't Gött !

2011-08-28 @ 17:51:34
Postat av: Mr Pink

Björne, perfekt idé:-) Lämnar in ett förslag på det till kommunstyrelsen.....Enda problemet blir väl att hitta tillräckligt statymaterial för att få till en kropp av min storlek....;-)Önskar så att jag kunde skrivit en snopp av min storlek....men nej

2011-08-28 @ 19:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0