Tipptapptipptapp

Julen närmar sig snabbt. Tomtar överallt. Hittade en riktig tomte på en blogg häromdagen. En s k opinionsbildare inom ämnet VARG och NOLLVISIONÄR.  Mycket välformulerad och väl påläst.
Men som vanligt är mycket yta, skrapar man lite är allt som vanligt med fastmonterade skygglappar och gammelvärldstänk.
Bara markägare i vår natur ska bestämma vad som där ska härbärgeras, tycker den här lite roliga tomten. De som inte äger nåt ska naturligtvis dra igen munnen. Uppenbarligen tror han sig också äga fåglarnas kvitter, doften från växterna och naturens alla upplevelser för sinnet.

Att han sedan stänker upp sitt hybrisstinna formulerande med att klanka ner på kunskapsnivån på alla "aktivister" som han kallar det och samtidigt försöker vara tekniksmart genom att tracka IP-numren på de som skriver kommentarer och därefter refusera dem som inte har ett IP-nummer som är inom ett vargrevir visar på en hjärna som sysslat alldeles för ensidigt med ett ämne.
Ett IP-nummer säger knappast var du bor, mer var du är. Men det har käre bloggtomten inte snappat upp i sin iver.

Det är förhållandevis lätt att driva en fråga om man själv kan sitta och ta bort alla kommentarer som är av annan åsikt.

***

Har äntligen gaddat mig. Ja ,tatuerat mig.

På pungen.

" Kan innehålla nötter"

***

Vörtlimpor ska alltid innehålla russin. Människor ska alltid innehålla solidaritet.

Inget av de två är självklart

***

Apropå russin.

Att åldras med värdighet och med prakt känns alltmer avlägset. 

Påsarna under ögonen liknar mest kassar hämtade från billighetens Mecka, Ikea 

Att man för övrigt mest liknar en vältuggad McFeastmeny med extra allt gör det hela ännu svårare 

***

Om man lyssnar på ljudet som uppstår när man knäcker benen på en tax

Blir man oftast sugen på en kexchoklad

***

Sett några udda filmer på sista tiden också.

Bland annat John Carpenter´s senaste alster "The Ward"

Det var längesen Carpenter gjorde nåt bra. Vi får vänta ytterligare tyvärr.

En finsk julfilm letade sig också in på repertoaren " Rare Exports - A Christmas Tale"
Tomten är inte av det trevligare slaget i den här rullen :-) Lite småskojig men knappt sevärd ändå.

Har ett gäng filmer som väntar på att hamna framför mina ögon. En del av oklanderlig karaktär;-) Men först ska det ses några normala rullar och så naturligtvis julfilmen nr 1 " The Nightmare before Christmas" med den fantastiske Jack Skelleton:-)  Ska också bli kul att se Spielbergs "Super 8"

***

När de spelar väldigt hög musik i en klädaffär tappar man helt omdömet. Du ser en skjorta och tänker, Wow, om det här var en cool fest och jag var en cool kille skulle det här vara en cool skjorta! Så kommer du hem. Ingen musik, ingen fest och du är ingen cool kille längre. Bara 500 spänn fattigare.   // Seinfeld

***

Var ner på skolan idag för att hämta ett av bonuskidsen. Var där någon minut innan(inte ovanligt).Två grabbar sköt straffar på varandra. De var väl i tioårsåldern. Kunde inte hålla mig så jag frågade om jag fick prova. Det fick jag

La en stenhård bredsida från 4 meter som träffade grabben i sidan och rätt upp i krysset.

Jag blev glad för målet

Grabben fick ont

Ska sluta fira mål när jag fyllt femtio....kanske


***

Längtar verkligen efter att få skrida in på gymet och lägga min välsvarvade kropp under en tung skivstång. Lär dröja ytterligare ett tag med tanke på handledens kondition.

Men framtills dess luftlyfter jag vikter skitsnyggt.

Satte precis personligt i bicepscurl i profil. Så vackert. 

Jag är duktig. Och sjuk

***

 




Kommentarer
Postat av: Storm

"Jag är duktig. Och sjuk"



Äntligen har du fattat:-)



Hae't Gött !

2011-12-17 @ 23:00:31
Postat av: Anonym

ser ut som bror duktig menar du?

2011-12-18 @ 16:00:19
Postat av: Mr Pink

En viss, ganska påfallande, likhet finns, det ska tillstås;-)

2011-12-20 @ 13:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0