Jaså, 100 år tillbaks

Läser i tidningen en artikel med anledning av att den centralt belägna skolan i Orsa centrum firar 100 år den här veckan.
"Tyst i klassen, säger lärarinnan som det gick till för 100 år sedan i den skolan"

Men vafan, säger jag! Meningar som tyst i klassen måste väl för fasen existera idag också, annars är det ju fullständig härdsmälta som håller på att ske med all jävla pedagogik som nu används i skolan.
När läxböcker för barn innehåller mer stavfel än vad mitt huvud består av gram fett då är det illa. När matematik ska läras ut genom NYA uträkningsuppställningar fast vi vet att de gamla har fungerat bra och fungerar fortfarande är det lika illa.

När ungar tillåts springa runt och göra vad fan de vill i klassrummen har allt seglat snett......Vad är det som händer?

*****

Igår sattes 40-50 000 öringsyngel ut i Ämån. Ett digert arbete även om det inte tog många timmar. Hoppas nu att det ger det resultat vi alla, åtminstone fiskeintresserade, hoppas på.
Smidigt, graciöst och smäktande förpassas de små liven ner i vattnet med varsam hand

*****

Idag har det kämpats på med tillverkning av risvasar. Tur att jag hade hjälp av kära H annars hade jag nog kurkat.
50 stora buntar tillverkades och kördes sen på plats där vi senare ska köra ut dem med båt till en holme för att "stena" dem innan sänkning.

*****

En trevlig helg avslutades med hemkomst sent på söndagkväll. Mycket pengar i omlopp som det sig bör under en Elitloppshelg förstås:-) Stora systemet under lördagen byggdes snett av teamet Lilja/Grev, dock inte helsnett men eftersom ingen av oss trodde på Gossips Winner lades den som C-häst vilket betydde att vi fick in två C-rankade och systemet tålde bara en:-P Kostade 10 lax och gav i alla fall 17 tillbaka så inför söndagen vände vi in kvittot på ett nytt system. Det gav hela 168 kronor tillbaka......Nåja, helgen gick med vinst för mig iaf och det får man vara nöjd med.

Några bilder
Erkapärsarn Vår charmante värd Anders
Erka studerar kvällen litteratur
GrevNils The Grottmonster
Robban grym 80-talsquizmästare en gång i tiden
Fredagskvällens quiz vilket jag plockade hem


Kommentarer
Postat av: Björnee

Hade jag inte haft CINNA vete fan då hade jag gift mej med dej, kram!

2011-06-02 @ 17:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0