Kväll i Norge

Blev en sen kväll efter att jag backat in lastbilen på en hyfsat vattensjuk gräsmatta. Efter en stunds bökande med kranen och några telestolpar så upptäcktes det att bilen sjunkit:-P Efter några timmars bökande med att försöka hissa upp lastbilen och bygga upp med bitar av telefonstolpe under däcken så gav vi upp och ringde bärgare.....Det var faktiskt lite enklare:-)

Men nästa gång jag ger upp är inte förrän ett av mina andetag bestämmer sig för att vara det sista.

*****

Cyklade upp till Knogens casa i lördags där Gusten bjöd in till lite samkväm på sin födelsedag. Blev några öl och en jävligt lång bana som det spelades långkrocket på. Ingen vann.....Okey, Knogen ledde när allt avslutades framåt nattkröken...så han får väl segern då:-)

Kom på nu att det var ju inte alls på lördagen utan fredagskväll som cykelturen påbörjades ...Inte helt lätt att hålla reda på alla dagar och allt som görs:-)

*****

Var ju fiske på lördagen och hur det gick vet vi ju. Inte så bra.Åt mig alltså. Men ändå hyfsade vikter på de tre första så Lillån får godkänt.
Något gjordes fel och det är bara att analysera och komma fram till något som håller.

*****

Ny dator har man haft ett litet tag nu och redan har den stulit ett gäng hårslitande timmar från mitt liv:-P Trodde i min generande enfald att mina datorkunskaper var betydligt större än vad som hittills visats från min sida......Uppdaterat allt som går, letat överallt, läst överallt MEN hittar fan inte lösningen. Blir troligen att skicka in den tlll Asus...

Öppnar Kontrollpanelen och när jag sen klickar på något där så hänger sig kontrollpanelen och man måsta ta fram aktivitetshanteraren för att stänga programmet.
Likadant med några andra val man gör i Windows 7.
Någon CPL-fil måste väl repareras antar jag men hittar inte hur, var eller fan hans moster........
Tröttsamt så inihelvete

*****

Börjar bli dags att knyta ihop lallarkroppen till ett fint litet sovande knyte som kan vakna utsövd imorgonbitti. Till helgen väntar hårt jobb med risvasar och inte minst när jag ska ut och meta med ett 30-tal äldreboende från Orsagården. Ska bli skoj! Hoppas på finväder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0