Midsummer

 

 Midsommarnattens effekter……

 

Då stundar ännu en gång den fabulösa högtidsstunden midsommar…..

 

Likt i en saga vaknar vi tidigt på aftonens morgon, daggen doftar friskt och luftigt där vi barfota kliver ut i det smäckra gräset och masar oss fram till vår nyinköpta trädgårdsmöbel…….sjunker sakta ner i den så välstoppade dynan…blandningen av söta jordgubbar och gudomligt väldoftande smultron som finns i din Gustavsbergstallrik smakar absurt gott….du ser dig lugnt omkring…solen börjar sprida sin livgivande värme och du känner att din välstammade kropp så sakteliga börjar vakna till.

 

Dagen skrider långsamt fram…en mirakulöst arrangerad middag står på det välplanerade schemat…….dina ytterst trevliga och utsökt granna släktingar anländer likt en sval sommarbris……..maten dukas fram och ni avnjuter dess sublima smaksensationer……..färskpotatisen hämtad från jordlager där magin härskar……..sillen…så mjäll och lättsmält, uppväxt i vatten så rent att det skulle få vilken vattenkran som helst att rodna……..köttbullarna….förundransvärt välformade och rullade med en omsorg som inte står Moder Teresa långt efter……den välkylda snapsen rinner glättigt ner i strupen och sprider en frid så vacker och fördomsfri……Blommorna ni plockat i den friska morgonen står där i centrum på  bordet i sin oändliga skönhet….Världen är praktfull och du känner dig som ett med naturen ,tillfreds med livet och du vet, fullständigt övertygad om, att dagen och kvällen kommer att fortgå i skönhetens, kärlekens och enkelhetens tecken……..

 

Själv…..ja, jag alltså…..vaknade jag på midsommaraftons morgon av att solskrället transformerat vardagsrumsgolvet till en stekhet oas….lätt bakis…..famlade rätt på en ljummen öl på bordet och försökte få bort den unkna smaken av gammal hamburgare och för mycket booze……Kastade ett sömndrucket ögonkast på klockan…..13.45….shit!….Släktmiddag  halvtre……utökade frukosten med en halvliter Åbro och kände lite av livet komma tillbaks ….kravlade mig upp i stående ställning på darriga ben och gick på toaletten…..vomeringen kom snabbt som ett ordinärt samlag…….Vaskade mig lätt, kände knappt igen killen som stirrade på mig från den tandkrämsfläckiga spegeln…..Men vafan…..Hittade en snaps Skåne som stärkte mig tillräckligt för att påbörja färden mot middagen….Slog en blick in i sovrummet och såg till min fasa att någon låg i sängen……en kille……helvete…orkade inte fundera på vad som hänt utan drog iväg………Kom i tid lagom till serveringen och till att se två av mina kusiner ryka ihop med farsan…..Brydde mig inte så mycket i det, utan litade på att farsan spöade skiten ur dem själv……som han hade gjort de senaste åren……Svepte i rask takt fyra välsmakande snapsar ur dunken som stod på backen bredvid det fårade bordsbenet.

Började må väldigt väl och började så sakteliga känna hormonrubbningar när jag såg mina två alltmer vackra kvinnliga kusiner……Slängde i mig ett par köttbullar som naturligtvis var kalla….tog ingen större notis om det….Kände att jag behövde något mer….hittade påsen med det vita……lajnade upp det där jag satt…bröt ett sugrör mitt itu och stoppade i bägge näsborrarna……hade precis lutat mig framåt för det avgörande……då en Wettex trasa svepte förbi mina alltmer dimmiga ögon……strängarna var borta och morsan hade antagligen den mest värdefulla Wettex trasan i världshistorien…….Morsan fattade inget och jag kände en lätt förtvivlan….men en lätt nafsning i örat fick mig generande snabbt på andra tankar……kvinnan ville kyssas och jag förde mina spritfuktiga läppar mot hennes…..hon skrek av smärta när sugrören som förstås fortfarande satt kvar i min näsa rispade henne blodig på kinden…….den raka höger jag fick träffade mig strax under mitt ännu seende vänsteröga och fick mig vidare att dunsa i den midsommargröna backen med ett frustrerat uttryck i mitt så vanligtvis bekymmerslösa ansikte……..Orkade inte bry mig så mycket utan intog ytterligare drycker för att om möjligt bli ännu mer attraktiv och tilldragande…………Lyckades självfallet och inne på ladan började bägge kusinerna bearbeta min …..ja…..min……kropp…sådär……Och lika säkert som att huvudstaden i Paraguay heter Asuncion kände jag inget…nada…..inte en jävla reaktion…..lika levande som en julgranskula hängde den där och reagerade inte på tilltal……jag tog en klunk till ur min medhavda flaska……och minsann tyckte jag mig inte känna en liten darrning….tittade stelt ner och upptäckte att min kära kvinnlige kusin tömt ur magsäcken på midsommarmaten strax nerom naveln på min bleka kropp…….Tyckte i det läget att det var dags att avsluta kvällen och strök mig ren med lite årsgammalt hö, fick igen byxorna och lyckades resa mig……Gick ut till festen som uppenbarligen var inne på sitt slut……Avslutade med en halv burköl med fimpar i………På hemvägen när jag skulle till att somna såg jag till att lägga huvudet på så många olika blommor som möjligt….om det var sju vet jag inte…..men det var i alla fall mycket blomster i diket……….Man är i alla fall en äkta romantiker!!!

 

Mr K

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0