Välgärningar

Vid två tillfällen har jag haft ynnesten att få fiska tillsammans med de inneboende på de två äldreboenden vi har här i Orsa. Regeringen har ju uttalat riktlinjer och vill aktivera de äldre och då har kommunen sökt pengar från Socialstyrelsen som står bakom projektet. Känns väldigt kul och känns framförallt att man tillför något i vardagen för de äldre. Många skratt och lyckliga leenden har skådats på en av bryggorna i Lillån som varit vårt meteställe.

Första gången var vädret väldigt varmt och jag trodde det skulle bli svårmetat men ack vad jag bedrog mig. Nappade som f-n, helt enkelt:-) Mörten var riktigt på gång och det var inte så lite hektiskt ett tag. Som tur är fanns mina bägge medhjälpare på plats och gjorde ett gott jobb, pappa och Helena. Stort tack till dem förstås:-)

Andra gången vi fiskade så var vädret mulet och det nappade möjligen lite sämre men ändå ganska bra. En av fiskarna drog upp en brax på 1950 på sitt fyrametersspö(vi håvade naturligtvis). Han tappade ytterligare 4 stycken:-P

Jag hann fiska lite innan de kom ner till mig på morgonen och vid andra tillfället så var det rikigt mycket stor fisk på gång. Fick bland annat en id på 1,7.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0