Madshus

Hittade i mina sprillans nya Madshusskidor häromdagen. Letade reda på vallaväskan och plötsligt så var det igår dags att premiära på längdskidor. Ojojoj, vilken teknik, vilken fart och vilken....idiot.

Att böjen på stavarna var likt Mietos på 80-talet är ingen merit utan vittnar mer om vikten på mina armar, dvs gäddhänget. För övrigt hade jag kört triceps på gymmet dagen innan vilket inte innebar några positiva känningar i armarna, inte alls faktiskt.
Vallade i alla fall med blå burkvalla i botten och sedan ett par lager med silverburk. Som om jag har en aning om vad jag håller på med? Känner mig som en lakfiskande kompis till mig, som kämpar på med sitt lakfiske men aldrig får någon;-) Touché!

Nåja, kavade runt tre varv på en 700 meter lång slinga. Det blir 2,1 kilometer om matematikens gudar är med mig. Några gudar som definitivt inte är med mig är de som ska hålla med konditionen. 2,1 kilometer och hjärtat vill smita ut genom rövhålet...den andra vägen är full i slem så röven är bästa vägen. Absolut NOLL och inget i lungkapacitet.

Med benäget bistånd av fröken H så lyckas jag åtminstone överleva OCH jag tänker prova igen. Vet att det kan bli sämre, mycket sämre. Men H jobbar på akuten så förhoppningsvis hinner vi ta farväl där när de kommer in med mig;-)
Ger mig inte i första taget och det kan också gå åt andra hållet. Alltså att min andning blir mindre ansträngd, att min kondition får för sig att göra ett gästspel i kroppen. Hoppas på det då.

Kör på norska skidor. Spurtar dock inte lika starkt som Northug...än.


Kommentarer
Postat av: nicke

låter som det kan vara läge att anmäla dig till något av loppen nästa år !! ;-)

2011-03-10 @ 23:55:26
Postat av: Åsa-Nisse

En italiensk mästare i armbryt ger sig inte i första taget. Sen vet ja ju din kapacitet i bänkpress . så tröck inte te för hårt mä stavera bara. Gläder me åt din härlia motionssatsning. Vem vet : Vi kanske sa satsa på ett stafettlag i Vasan om nåra år . Björne lövade å ställa opp å så kan vi la köra lite loobing på nåra andra pimpelpöjkar . Förslag på startnamnet kan la va Heavy rovridders t.ex. Sa nu vila ut på Eulalias lekamen å pusta lite etter helgens övningar. Ha dä bra. Nesse

2011-03-14 @ 21:43:35
Postat av: Knogen

Jaha, här vänder man ryggen till en sekund, och genast känner man en stickande smärta uppenbara sig längs ryggraden.



Efter att nu ha avlägsnat den omsorgsfullt instuckna kniven kan jag ju bara tillägga att jag vände mig till en nybakad längdskidåkare för "experthjälp" på området. Hjälpte det? Det gav lika mycket frukt som vid ett besök till Märratjärn för ett par år sedan ;-)

2011-03-16 @ 09:16:42
Postat av: Hasse



Kenneth på skidor.Hemska minnen dyker upp i huvudet.Men det skulle vara kul att se om du fyller ut trikåerna idag,det gjorde du inte sist jag såg dig på på trälaggarna

2011-03-16 @ 18:18:22
Postat av: Mr Pink

Nesse - ett lag i Vasan låter som en....eerrhmm...bra idé. Bäst att jag kollar upp tillgängligheten på sjukvård och att de kan utöka den delen av Vasaloppet när det är dags;-)

Laken - den stickande smärtan börjar väl bli konstant vid det här laget;-) Nä, experter hit och dit, lakjävlar och Märratjärnar....inget går som man vill:-)

Hasse - Du har aldrig haft en så bra kompis i längdspåret någonsin! Det borde vara bra minnen;-) Att skåda mig i trikåer OCH på längdskidor borde nog klassas som hälsofarligt;-) Så därför kör jag bara sena kvällar med avstängt elljusspår....Elljusspår är mest för bortskämda stadsbor ändå..

2011-03-17 @ 19:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0