Sportlovsmästerskapen

...avgjordes idag på Saxviken i centrala Mora. En helt underbar fiskedag vädermässigt och det är inget snack om att det nu går åt rätt håll.
Samlades många skolungdomar för att vara med under de två timmar som tävlingen avgjordes. Tyvärr var inte abborren speciellt på hugget idag. Högsta vikt var runt 500 gram och det är väl en vikt en annan knappt kommit upp i under fyra timmar vissa tävlingsdagar på Saxviken, så det kanske inte var så dåligt fiske ändå:-)

Nåja, mina så kallade tävlingsadepter skötte sig med den äran. Bägge fick fisk och Felicia toppade med 12 abborrar till vikten av 347 gram, det räckte till tredjeplats i äldsta klassen. Strongt fiskat. Till råga på allt höll mamma och Felicia det hemligt för mig och Hugo en lång stund:-) Jaja, vad gör man inte för att vinna över sin bror....Hugo som till slut fick två abborrar och vägde in 35 gram. Kämpade väl ända till slutsignalen.

Väl efter prisutdelningen och till bilen så visade det sig att Mr Alzheimer glömt att dra igen förardörren på bilen, den hade stått på vid gavel hela dagen. Som tur är hade jag inte min extremt värdefulla samling av trafikskadade och stendöda mindre hackspettar med mig idag, annars vet i fan om inte den blivit stulen;-) Verkade hursomhelst inte som att någon varit på besök och snott med sig nåt. Men ska nog vara noggrannare med mitt intag av bromsmedicin.....

Några bilder

Jörgen håller välkomsttal



Hugo med solen i ögonen
Felicia med abborre i blicken
Alla medaljörerna
Dags för prisutdelning och godis till alla.....Eller nej, jag fick fan inget! Hallå!! Hallåååååå.....

Kommentarer
Postat av: Björnee

Utan er skulle pimpelfisket dö! Bra jobbat.

2011-03-03 @ 19:15:42
Postat av: Åsa-Nesse

Bra jobbat Kenneth. Höppas du inte behövde rulla igång caretan .den ä ju rätt stor. Välväxta karlar behöver ju redia fordon ,som sagt. Ikväll sover många ungar gött å har fått både sol, frisker luft å idoler för livet.

2011-03-03 @ 20:17:07
Postat av: Mr Pink

De riktiga eldsjälarna som håller i det här är våra äldre pimplare med ungdomseldsjälen John Gren i spetsen.De ska äras högt för deras engagemang.



Bilskrället startade! Det var allt tur det annars hade jag satt mig på taket och sålt iväg skiten som en gigantisk wok...;-)

2011-03-03 @ 20:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0