Zlatan

Snart dags för Zlatan på tv. Ska bli kul att se lite landslagsfotboll igen. Har märkt att när folk frågar mig vilken match jag ska se så svarar jag bara...Zlatan:-) 
Läste återigen en artikel kring Milans fyslabb och den ansvarige där, Daniele Tognaccini, som aldrig haft en mer vältränad spelare än Zlatan.
I de tester som görs på spelarna och har gjorts genom tiderna så ligger snittvärdet i fystestet på 60 (maximala är 100)
Zlatan når 100!!
Tognaccini säger att det är omöjligt att förbättra Zlatans fysiska status,han är på maximum level.

När han får frågan vilka som skuggar Zlatan i fystesterna så svarar fystränaren något som får iaf mitt hjärta att vibrera lite extra......Paolo Maldini!  Han nämner även Sjevtjenko och Kaka i samma mening. De når snittvärdet 90.
Paolo Maldini! Respekt!

*****

En annan att ha respekt för är Ingemar Stenmark. Så jävla skoj att se honom i Mästarnas Mästare i söndags. Jösses, vad han sprang i backen! Och i 90-graderstestet var han grym.

Och vad säger man om 68-årige Ewy Palm. Hon hängde längst av alla och vann grenen där de hänger i nävarna. 68 år! Grymt.

*****

Imorgon bär det iväg på naturturismmöte i Rättvik. Få se vad man får träffa för spellevinkar där då:-)

*****

Förkylningen som klev in och dominerade min kropp igår är på bättringsvägen. Skönt, tycker inte om att gå omkring och snora ner alla fik jag besöker på dagarna. En del tycker jag är äcklig då. Hmm, de skulle se mig in action på toan så hade de inte tyckt snoret varit något........

*****

Satt i soffan igår och orerade om att min benstomme antagligen är så grov att vetenskapen kommer att vilja utföra experiment på den och att det lätta snöfall som föll kommer göra det halt ute, som idag. Dvs att jag sa att om jag ramlar finns inte en chans att någon lårbenshals går av.......
Imorse klev jag utanför portdörren och......visst var det halt:-P Slog dock inte på arselet men det var gissningsvis nära att jag fått äta upp precis allt som sades kvällen innan. Ska försöka bli bättre på att inte utmana ödet hela tiden:-P

*****

Blir pimpling till helgen. Ska försöka mig på Venjan för andra gången. Hoppas på en jävligt kall natt mot lördagen så väglaget på sjön blir okey. Nu blir det troligen inte så utan det blir till att kämpa mot elementen.
Söndagen blir det tävling på Kappsjön, Malung. Gör en insats där också som förberedelse inför vårt DM som går helgen därpå. Måste ju tagga till nu när det börjar vankas avgörande om Sm-platser:-)

*****

Ytterligare ett bra ordspråk med tanke på vad som pågår här hemma, tack för ordspråken Mr B...

"Det sämsta hjulet bullrar mest"




Kommentarer
Postat av: janne

sparkföre på venjanssön håller även dej.

2011-03-29 @ 19:04:46
Postat av: Björnee

Är det tävling på dm sjön så nära,är inte den lyst då?

2011-03-30 @ 17:54:34
Postat av: Mr Pink

Janne - Är det du Jan-E?? Pratade med Håkan idag så det stämmer. Sparkföre och bör ju hålla i sig tills lördagens tävling.

Björneeee - I Dalarna är det vilda västern överallt så man får vara glad att det inte är tävling dan innan:-P

2011-03-30 @ 19:25:41
Postat av: Storm

Enligt den info jag fått så kommer en del av DM-området användas under Skinnarnappet.

Hae't Gött !

2011-03-31 @ 09:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0