Gamla mästare håller

Det var under lördagen som min extremt välutvecklade hjärna spände musklerna i en kamp som skulle sträcka sig framåt halvfemtiden på söndagmorgon.
Min sensationella hybris slog till redan på morgonsidan och under morgonkaffets verkningar insåg jag att min omåttliga kunskap skulle ligga de andra i fatet. Självfallet fanns bilden i huvudet där min lekamen höjer mästarbältet i triumfatoriska gester som aldrig vill ta slut. Förlust existerade inte.

Framåt fyratiden på eftermiddagen troppade kombattanterna in. Knogen rullade in först, vilket fick mina ögonbryn att höjas en aning. Prippen strax efter. De såg laddade ut men det skymtade också ett tvivlets skimmer om man skärskådade deras flackande blickar noggrannt. Min aura av överlägsenhet och extremnarcissism drev dem naturligtvis till att tillåta sig känna förlustens avgrund redan innan start.

Mästerskapet i frågesport avgjordes enligt följande. Först bäst av fem omgångar kompletta frågespel, sedan tre omgångar med frågekort.
1 Trivial Pursuit Master Vinnare: Prippen
2 Bezzerwizzer Underhållning Vinnare:Prippen
3 Bezzerwizzer Original Vinnare: Knogen

Som ni ser saknas mitt namn i inledningen av tävlingen men som vanligt var det mentala och taktiska tongivande i mitt framträdande. Studerade de tävlande och lade grunden till fortsättning som blev en triumfmarsch, en gata av guld.....

4 Trivial Pursuit Master Vinnare: Kenneth
5 Bezzerwizzer Underhållning Vinnare: Kenneth

Ställningen var då 2 (Pripp) 2(Kenneth) 1(Knog)

Dags för först till 10 poäng med hjälp av TP-frågekort

Där segrade den gänglige med utväxt på mitten, Prippen(Resultat P 10 Knogen 5 Ken 4). En liten kuriosa detalj är att han numer väger in på mastiga 105-106 kg. Det kunde man inte tro när man såg honom bowla som mest och liknade figuren med slängande armar som hoppar i Tomtens julesäck i Tomtarnas verkstad på julaftonen. Den här figuren tror jag inte hoppar så högt längre. Där är vi lika, jag och Prippen.

Ställningen 3 - 2 - 1

Så dags för de två sista omgångarna som kördes till 30 poäng med hjälp av Jeopardys frågekort. 

Två solida segrar till den gamle mästaren( Ken 30 P 21 Knog 10 och Ken 30 P 17 Knog 8)och TITELN bärgades återigen. Mitt leende ville aldrig sluta le och kärleken till mig själv har nog aldrig varit större. Jösses vad bra jag är. Riktigt snygg också.

Slutresultat således

Kenneth 4 
Prippen 3
Knogen 1

Vill tacka mina medspelare som höll ut så länge det krävdes för att jag skulle vinna;-) 

En liten musiktävling hölls också av den gode älvdalingen där jag och Knogen fick tävla mot varandra. En tävling som var välgjord men inte alldeles enkel. Årtal, textförfattare och ett antal kluriga frågor kring musiksnuttar. Där segrade Knogen med 18-15.

Under kvällen fick jag också lyssna kring hårdfakta om Deep Purple och en del andra musikprofiler. Jösses vad kunskap det finns bland tomtar och troll:-)

Blev till slut även gratulerad trots att jag någon timme tidigare blivit kallad " autistisk jävla torskmånglare" . Vilket får diarieföras som ett av de mest kreativa invektiven jag blivit kallad någonsin;-)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0