Blod

Färdighamrat för en av, genom tiderna, Sveriges bästa pingislirare, Kjell "Hammarn" Johansson. Det var många gånger man var honom när det lirades pingis hemma i den gamla bystugan sena kvällar. Visserligen var min s k hammare mer av en väldigt liten hammare men likväl ville man vara Hammarn
Jaja, han avled i en trolig blodsjukdom som det sägs.

Apropå blod så är jag anmodad att ta det lugnt och fint med min högra arm/handled. Vilket jag naturligtvis gör:-P Så gott JAG kan....Idag plockade jag ur lite lätta prylar ur ett köksskåp och kände efter ett litet tag att det var en smula varmt i armen, kollade ner och minsann var där inte ett ganska skapligt blåmärke bakom där de tog hål i artären.....Så blev rekommenderad att lägga tryckförband för att stoppa blödningen och nu ska det väl vara lugnt, hoppas jag.
Blir extra lugnt nu och man får väl se vad som händer på fredag när det är meningen att de ska operera samma handled, karpaltunnelsyndrom. Kanske blir uppskjutet om det visar sig att artären inte är riktigt läkt. Hope not.

Imorgon blir det brainstorming och besöksnäringsmöte tillsammans med en massa företagare och kommunens Näringslivskontor. Då ska vi se om vi kan komma fram till någon bra gemensam målsättning för att driva besöksnäringen åt rätt håll. Ska bli intressant.

För den delen kollade jag en stund på Filip och Fredrik igår. Thomas Bodström ska jag ha i mitt lag när man ska tävla i att slänga pingisbollar i ölglas;-) Jävlar vad han prickade bra. Kommer någon av de närmsta dagarna att prova själv....Vill inte vara sämre än Bodström:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0