Glimrande guld

Visst fasen slog Fk Match till idag och hyvlade hem guldet i lagtävlingen i årets Dm, tillika kval till Sm.

Först ett grattis till gårdagens individuella segrare, Uffe Hedlund Smedjebacken, som tog en sektionsseger igår och liksom Jörgen Storm då hade två förstaplatser. Uffe tog segern i kraft av bättre vikt.
Har inte resultaten så vi får se när de kommer. Jag var inte med själv utan tog en vända ner och fotade lite.

I dagens tävling fick Håkan sitta i Storån på den enda sektionen där. Det förvaltade han väl och från uppströms kant drog han ihop dryga 10 kg och en enkel sektionsseger.

Tre sektioner på bryggan i Lillån. Peter på B, jag på C och Jörgen längst bort på D. Drog peg 1 så Peter fick kantplats, alltid något.
Fisket var osedvanligt surt och för min egen del var det nattsvart. Fick ihop 8 stycken fiskar till en vikt av 200 gram, blev femma på det. Sektionen vanns av Krister Bergman på dryga kilot. Han fick så gott som alltihop på takeapart, mört och löja.
B-sektionen vanns av Sparven från Borlänge, Jonas Gustavsson, som chockstartade med ett riktigt dasslock till brax. Sen blev det ingen mer brax men ett gäng mikrober lyckades han lura i alla fall.
Peter klev in på andraplats med sina 900 gram
D-sektionen blev en klar viktoria för Jörgen som drog ett gäng braxar på matchspö, fiskat på en kort plats mitt i ån. Kommer inte ihåg vikten här men Peter Eriksson var tvåa på 3,1 kg där en härligt tjock ruda på 980 gram utgjorde en del av vikten. Den första rudan som fångats i Lillån under tävling. KUL!

Slutresultat i lagtävlingen blev

1 Fk Match Eriksson, Lindh, Lilja, Storm 9 poäng ( 1,2,5,1)
2 Smedjebacken Hedlund, Dahlund, Bergman, Wikström 10 poäng ( 2,4,1,3)
3 Borlänge Berggren, Gustavsson, Liss, Hjärtström 11,5 ( 3, 1, 3,5, 4)

Sparven vinner sektionen  Smedjebacken blir tvåa
Jörgen häller i för sektionsseger

Ruda 980 gram
Fångstmannen och rudan, rudan nedtill
Vinnargänget Storm, Eriksson, Lilja, Lindh

Kommentarer
Postat av: Stefan Swee

Jag får gratta alla medaljörer, det har ni kämpat väl för!! Jag vill tacka till ett bra arr. Det är alltid j...vligt roligt att komma till er å fiska;-) även om resultaten har kunnat va bättre:-( då menar jag mina egna. Ha de Swee...n

2011-09-05 @ 10:15:02
Postat av: Åsa-Nisse

Tycker du ser oförskämt smal ut på lagbilden , eller håller du alla muskler i spänn. Hör av mig om Dalaresa Nesse

2011-09-05 @ 19:53:02
Postat av: Mr Pink

Tack Stefan:-) Väl kämpat och vi ger inte upp, det ÄR roligt att tävla/fiska även om det blir lite sämre resultat ibland:-)

Nesse - Stor tröja och det ständiga fotograferingsmantrat...mage in, MAGE IN...;-) Du är välkommen:-)

2011-09-05 @ 20:36:52
Postat av: Storm

Swee..n ! Nästa år tacklar jag dina matchspön o blandar mäsken åt dig BARA du hälsar på igen;-)

Nesse! Han hade bara en jäkla tur med medvind precis när kortet togs;-)



Hae't Gött !

2011-09-05 @ 22:42:48
Postat av: Stefan Swee

Det erbjudandet kan jag aldrig motstå Jörgen så du får nog lov att leva upp till det;-) jag åker gärna upp igen å hälsar på. Nej du Pinken man ger aldrig upp därför stor fisken kan alltid finnas där:-) och som jag nämnt förut! med så många härliga gubbs blir det inte tråkigt. m.v.h. Swee....n

2011-09-06 @ 08:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0