Mitt i prick?

Helgen avrättad och nu en ny vecka igångsparkad.

Orsamästerskapen i älgbaneskytte avgjordes i lördags och som vanligt en prestigefylld tävling där man tillåts öppna käften och köra lite psykologiserat trams med medtävlare:-)
Noll träning inför tävlingen men försökte peppa mig själv med att det kanske skulle gå bra just därför, ingen självpålagd press osv........funkade ju lika bra som svartpeppar på grävling, inte alls. Visserligen kändes den större delen av de 8 skotten bra men vad hjälper det när 2 så tydligt känns usla:-P
5' 5 4 0 följdes av 5' 5' 4 0  och slutresultatet 28 poäng. Slutade på en femtondeplats i seniorklassen. Inget att skriva om.....ändå gör jag det:-P

Bäst sköt årgångskamraten Lars Eriksson som hamnade på 38 poäng och tog segern före Hans Pettersson och Mats Smids, bägge på 38 p men med mindre antal femettor.

Lagtävlingen vanns av Ången med bland annat Lars Eriksson och Erkapojken, det var första gången på länge som de hade skyttar så att de överhuvudtaget fick ihop ett lag. Det var de värda utan snack, så stort GRATTIS! :-)

Mitt lag, Laduberg, ramlade in på en fjärdeplats. Grannlaget Untorp Västra lyckades knipa bronset strax framför näsan på oss. Man får väl säga grattis där också även om det tar emot;-)

Den utlottade tusenlappen som delas ut bland lagen vanns, naturligtvis, av Ången. Är man i flyt så är man

Nu börjar träningen inför nästa år, tänker inte förnedra mig nåt mer så i dagarna påbörjas bland annat mental träning där tankarna får sig en uppolering åt det positiva hållet. Skotten som ska användas nästa år ska även de putsas och fejas, de ska blänka där de står framme i hyllan och varje kväll ska jag prata vänt med dem....femett, femett,femett,femett........

Just ja, sen måste jag försöka få loss bössan ur skruvstädet också, räta ut pipan, limma kolven och fiska upp slutstycket ur Blåvassla.......

Några foton från helgen

Waldorf och Stadler från Mupparna
Individuella medaljörer
Lagmedaljörer
Lerduvemedaljörer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0