Grådask

Shoppade loss på några flaskor rödvin idag när vårt lokala sprithärbärge besöktes en kort stund mitt på dagen. Tog även med mig en flaska portvin, "Grådask". Har kanske smakat portvin ett par gånger under livscykeln men inget som jag har nåt minne av så nu tänkte jag försöka mig på det igen då och den här gången bevara minnet i min underanvända hjärna.
 
Kanske passar bra till den italienska parmesanosten som landade här hemma igår? Käkade pasta till middag igårkväll och även till lunch idag och kan ju lugnt förtälja att det var ett skapligt lager färskriven parmesan på de tallrikarna. Gott!
 
Kollade en film igår och jag valde en SVENSK sådan. Det tillhör inte vanligheterna då min fablesse för svenska filmer är ringa. Såg den senaste Maria Wern, " Inte ens det förflutna", som var en ganska enkel thriller som får två Gotlandsfyrar i betyg av mig.
 
Imorgon blir det julkäk tillsammans med herr B och några trevliga herrar till. Först ska vi hoppas att Pool spelar skjortan av Aston Villa så att herr B får en god aptit och ett sprudlande glatt humör:-) Annars vet i fan.......
När jag tänker på Aston Villa ploppar två namn upp direkt och det är Tony Morley och Andy Gray. Misstänker att de inte tillhör laget av i dag;-) När jag tänker på Pool dyker det upp så många namn att man blir förvirrad.
 
Kommer snart en tio i topp-lista på mina gamla Tipsextrafavoriter. Vet att jag hade flera gamla profiler i "mitt" världslag som ständigt uppdaterades. Tipsextraprofiler och ett gäng italienare var det som gällde. Möjligtvis också att Zico fick plats förstås:-)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pimpeln

Glöm inte Gary Shaw och Peter Withe.

2012-12-14 @ 23:02:38
Postat av: prippen

Herr B:s aptit kan inte ha varit nåt vidare efter det magplasket, och humöret sen då :)

2012-12-16 @ 17:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0