Pappa var med

...tillsammans med mamma och hojtade på kamelerna på dagens V75:a, vill jag tro. De sprang precis som jag tippat och det blev en sjua, 24 sexor och 198 femmor. Hoppas mina andelsspelare blev lite glada:-)

***

Det är en tung tid och sorgen ligger som ett töcken över det mesta. Men vi måste ändå gå vidare, kämpa på och hitta ljusglimtar i vår vardag. Att pappa och mamma skulle vilja det är ju ställt utom all tvivel.

Tyckte vi fick till en dödsannons som de hade gillat, framförallt pappa. Vi avslutade den med att minnesstunden hålls i Stackmora Bystuga där väl lagrad whisky serveras enligt pappas önskemål. Samåk!

Pappa hade ju alltid mycket whisky lagrad i källaren och han hade också uttryckt att det skulle ju bli nåt på bouppteckningen och att dricka på begravningen när vi "tjatade" på och frågade när han skulle bjuda på whisky:-) Vi hoppas några tar till sig uppmaningen och samåker:-)

***

Att hitta små ljusglimtar för att förgylla ett tungt sinne är inte alla gånger lätt men jag försöker. Det är små grejor som kan räcka för mig. Alla som visar sin omtanke är förstås ljusglimtar som gör det lättare på något vis. Ett mejl från Dalarnas Stövarklubb värmde ordentligt till exempel

Andra saker för mig var en dag på Mora Badhus med min älskling och barnen. Visserligen var det som vanligt när man kommer in där och ska betala in sig. De ursäktar sig och ber mig vänta en liten stund på att kliva ner i baljan. De vill gärna släppa ur lite vatten först så det inte blir blött uppe bland borden..........

Läste nya numret av Offside, fotbollsmagasinet, en kväll. Intervjuer med ett gäng toppspelare genom tiderna. Mest gladde bland annat Tomas Brolin och så Rudi Völler. Völler får frågan " Är Rijkaard den otrevligaste spelaren du mött i VM-sammanhang?" Svaret " Äsch, jag är mest glad över att jag aldrig behövde möta Karl-Heinz Förster. Det var en karl man till och med såg till att hamna i samma lag som på träningen"

Förster, en av mina definitiva favoriter som försvarsspelare och klar tvåa på listan över de hårdaste försvarsspelarna(efter Claudio Gentile förstås). Finner ett visst nöje i att läsa sådant. Karl-Heinz Förster, tyskt stål.

Känner också en viss likhet med mina avslutande år som s k hockeyspelare då förstakedjan var kvicka att "vilja" ha mig i femman....Tror det hade något med träningarna att göra;-) Att det skulle varit för mina hockeyspelarkunskaper är uteslutet då jag var hyfsat värdelös på allt utom att demolera folk och hålla mig på benen:-)

Även intervju med Leo Beenhakker, tränaren som tog Zlatan till Ajax. Väldigt rolig läsning.
"Hur kändes det när han inte presterade som du tänkt i början?"

" - Första veckan...han var en fullständig katastrof.Och efter tre veckor var det ännu värre...50 000 åskådare visslade ut honom på arenan. Tränaren, ledaren, styrelsen...alla tittade snett på mig. Till slut fanns det bara två personer som trodde på Ibrahimovic...det var Zlatan och jag "

Finns nog inte många spelare som skulle klarat en sådan start på sitt proffsliv, han köptes ju inte heller för en spottstyver om man säger så:-)


Kommentarer
Postat av: Björnee

Lilja kram! Tror din far å min far va lika( min svor nog antagligen lite mer än din),men såna sköna gubbar alla tyckte om.Å vet du dom njuter säkert lika mycket nu . Vi syns på isen!

2012-02-01 @ 14:59:48
Postat av: Fylking

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIIIIIIIIIIIIIIIIGEN!

2012-02-02 @ 00:52:45
Postat av: Mr Pink

Tack Björne! Å Fylking, grattis till vinsten:-) 33 glada laxar rätt i lädret

2012-02-02 @ 22:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0