Spräckta tänder, ljuvliga mål och supporters

Har medvetet hållit en låg profil när det gäller Em i fotboll. Men nu får det vara slut med det:-) Extremt nervös häromkvällen när Italien klev in i turneringen med ett helt nytt spelsystem och spelare på ovana platser.....DeRossi som central defense! Jösses! MEN jösses igen, vad han var bra på den positionen.

Laddade upp inför matchen med shoppingrunda....inköp av Parmaskinka, mortadella och Taleggio. La fram min rosa Italientröja. Skickade sms till Balotelli och Cassano..." Gör MAGI" . Sedan en införmatchendusch, stänkte väldoftande italiensk cologne på mina darrande halsvener....sedan på med tröjan och matchstart! 

Blev också en bra match med två bra lag. Spanien som vanligt grymma på bolltrillande men ineffektiva och i ärlighetens namn blir det väl lite för mycket bolltrillande.

Italien! ITALIEN! Äntligen kände jag igen mitt landslag. En taktik. Ett försvarsspel som fungerade. Så jävla underbart.
Balotelli dock grymt spänd och totalt borta ur matchen. Varningen ingen överraskning precis men fick han inte den för lång och galen tjänst...?
Cassano lysande. Glittrande. Pirlos fötter är det inte många som slår. Giovinco fick komma in och visa hur man slår passningar i steget. DiNatale!
När DiNatale gör 1-0 spricker mina tänder och fyllningarna ramlar ur. Det blir ett tandläkarbesök i veckan. Men det ska kräva sina offer att vara....hmm...typ engagerad. Tur att jag var ensam hemma:-)

Hade DiNatale dragit in volleyn(som han i regel gör 9 gånger av 10)på Giovincos något formidabla passning hade jag inte behövt se någon mer fotboll mer. Allt hade varit fulländat.

Nu blir det en tuff match på torsdag mot Kroatien och gudarna ska veta att matchstatistiken mot Kroatien INTE är till Italiens fördel. Blir nervöst. Funderar på att montera en igelkott mellan skinkorna för att splittra nervöstankarna en smula. Men tror inte det funkar ändå. 

Hursomhelst. Min tro är stor. Min tro är äkta. Italien för guld. 

OCH naturligtvis måste man fixa supporters även för framtiden! 

Felicia och Hugo!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0