Dags nu?

Ett tag sedan nu jag körde min ranking, därför tänkte jag försöka mig på en sådan nu till dagens omgång av V75 på Eskilstuna. Ser en aning favoritbetonat ut och kan mycket väl vara en ide att lira bara för sjuan. Men som Grev-Nils sa....Klart man ska försöka plocka ner himlen! Det är så sant och framförallt sållar man ju bort degklumparna och får stråla sig i glansen alldeles själv när man sopat ner potten i det egna lädret
 
Avd 1: A: 1  B: 9-4-2-3 C: 11-8-6-12-7-5
Stor risk/chans att Noble Knight bara vinner men plockar ändå med storskrällen 9 Pine Cool på bongen då den blir bättre och bättre och den här gången slipper den kanske dödens för en gångs skull?
 
Avd 2: A: 3 B: 1-2-4-6-9-5 C: 10-12-8-11-7
När Svanstedt låter som att han ska överlåta taktpinnen till Fascination tror jag att loppet är över. Men man kan aldrig så noga veta med en räv. Passa 4 Mousse som spurtar vasst och kanske är den som får loppet. 2 My Golden blir bara bättre och bättre
 
Avd 3: A: 9-3-2-6 B: 5-12-7-1-4-10 C:8-11
Svårlöst guldlopp där det ska bli kul att se hur 3 Saston eventuellt tuggar ner dem och hur fort han kan springa. Tror ändå att det måste vara dags för 9 Monster Drive med Svanen. Bra läge nu och speeden biter som grävling i en pungkula.
 
Avd 4: A: 9-1 B: 2-3-5-11-4 C: 10-7-8-12-6
Här smäller det på upploppet då 9 Chat Chip viker in vingmuttrarna och sveper förbi packet strax innan mål! Hrmm....eller så vinner 1 Askens Valencia från spets. Eller så har jag helt fel och får börja läsa på till nästa vecka redan idag...
 
Avd 5: A: 10-13-12 B: 6-7-2-14-15-4-8-11 C:5-3-1-9
Skrällarna här är 6 Cobol Queen och 7 Victory On Line. De måste med på alla seriösa spelares bong. 10 Udo´s Oiler är annars den som kanske bör jämföras med mig själv.....Bäst. I alla fall vid det här skrivbordet.
Glöm inte heller 13 Chip Dealer
 
Avd 6: A: 1-10 B: 2-4-9-11-8 C: 5-7-3-6-12
Här vinner antagligen 1 Panne De Moteur, spets och slut. Vill ändå gardera med främst 10 Perfectly Enough. Är inte det bästa hästen egentligen? Storskrällarna att passa är självfallet den som kan få loppet, 9 Prawns. Även 11 Gambrinus Degato visar kraftigt stigande utvecklingskurva. Litegrann som Grev-Nils......eller vänta, nu blandar jag ihop...DEN kurvan går åt andra hållet;-)
 
Avd 7:
A: 9-2-11 B: 3-7-5-6-1 C: 10-8-12-4
Förmodad illerrusning i början och då kan det slamra till bakifrån på upploppet. 9 Ed You går alltid till mål men dagens miljonfördelning ser 11 For Life till att fixa. Värmde kanoners senast men en galopp förstörde dagen. Dags nu?
 
Good luck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0