The Battle

Med långklivade steg närmar sig dagen och klockslaget då tre oerhört skarpa hjärnor inleder vad som kommer att bli en historisk kamp i frågesport.
Arenan är pimpad och spotlightsen riktade. Bornvägen 9 kommer på fredagkväll att härbärgera dessa virtuoser för att avgöra vem som blir årets riktiga champion.
 
Enligt förhandsrapporter och oddssättare är Prippen, den gänglige och ojämnt skäggväxande älvdalingen, knapp favorit. Det talas om en påläst och pånyttfödd Prippen som enligt de rapporter som hamnar på skribentens bord har botaniserat hårt på bland annat, savannens spillning och möbeltyger mellan 1910-1940. Med de baskunskaper som innehas av den gänglige ligger onekligen manegen krattad och putsad. Det som möjligen kan utgöra ett vagt problem för honom är den nervositet som ibland drabbar honom likt en måsskit på kala fläcken. En nervositet som gör honom stirrig och alltför villig att göra ett snabbt avgörande.
 
Knogen, mannen med den enda kalufsen runt spelbordet på fredag, är en outsider i sammanhanget. En otrolig källa av kunskap att ösa ur men det som möjligen ligger honom i fatet, djuuupt i fatet är den kylskåpskalla sirap som ibland tenderar att hamna kring hans ofta fördröjda försök till svar. Därför är starttiden satt som den är, väldigt tidig start på fredageftermiddag.
 
För min egen del ser jag mest till att vara den glittrigaste, mest väldoftande och absolut mest välklädda kombattanten. Min kunskap är visserligen krackelerad med ålderns rätt men ser ändå mig själv som den självklare härskaren kring en arena där frågesport står på agendan. Min aura utstrålar den säkerhet som gör darrningarna från mina motståndare till en besvärande olägenhet för dem själva.
Har laddat upp med distinkt kunskapslitteratur som getts tillåtelsen att ta en viktig plats i mitt kunskapsförråd. Finns knappast något som undgått mig och med specialinläsning på kroppens latin och de olika köttdelarna på en grillad bälta finns egentligen ingenting som talar emot ytterligare en viktoria.
 
Möjligen då rödvin...........
 
Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0