Konvertera

Har funderingar kring att konvertera till moderaternas, eller föralldel, Alliansens ideologi.
 
Allt blir så mycket enklare då. Att bara tänka på sig själv, att slippa bry sig om andra människor, att slippa känna empati och solidaritet. Det är ju perfekt.
 
Var ansöker jag om att gå med i partiet?
 
Jaha, hos föreningen " Vi som pissar på människor"
 
Då vet jag
 
***
Om man slår ihop handflatorna hårt och uppseendeväckande framför kassörskans ansikte strax innan man ska betala för sina varor
och sen låtsas som ingenting och betalar
 
så kan man sedan gå rätt ut och slippa känna tvånget att stoppa småslantarna i Röda Korsets insamlingsbössa när den som håller i den ryggar skrämt när man närmar sig utgången
 
Det är så den första egna miljonen skapas
 
Tror jag
 
***
Om mina skinkor var som två wienerbröd
 
skulle de vara frasigare
 
***
 
Tänker en del på konstiga djur
 
***
 
En del påstår att min s k stubin är kort
 
Vet att de har fel och blir alltid förbannad när de säger det
 
***
 
Har möjlighet att sätta pers i bänkpress nu även om jag är otränad
 
Ser jag bara till att bänken står högre i fotänden så bör magen välla över tuttarna och göra bröstet liksom högre
 
Det innebär att själva lyftmomentet blir väldigt kort
 
Väldigt kort
 
Och där satt perset!
 
***
Än en gång kom det fram en jöns till mig och ville snacka om några av mina åsikter
 
Han var om möjligt en aning större än mig
 
Nu är han ännu större
 
Gips är volym
 
***
 
I år ska jag köpa nya skridskor. Faktiskt
 
Ärligt
 
Nya skridskor för första gången på dryga 30 år
 
Därför är nu sargerna lägre i år i ishallen
 
De har lagt mer is så det inte ska bli skåror i asfalten under
 
***
 
Nä, dags för sängen
 
Viker ner min lekamen och hoppas att dagen imorgon
 
beter sig som jag vill
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Knogen

Om det ändå hade räckt med att de pissar på människor (som om inte det vore nog). De där avarterna urinerar ju överallt.

"Nämen titta! Ett stycke orörd och jungfrulig vildmark med en uppsjö hotade djur- och växtarter! Kom låt oss skövla, utplåna och ödelägga! Låt oss sätta våra stövelavtryck var än vi går, som ett bevis på vår storhet!"

2012-10-26 @ 20:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0