Kamelranking till Mantorp

Känner mig litegrann som giraffen i nya trailern till "Baksmällan 3" . Ni som sett den vet vad jag menar:-)
 
Men idag ska det vända är det meningen. När kamelracen går i mål framåt kvällen så är det jag som skrudar mig i kostym, beställer helikopter och lägger mig i hooverläge ovanför Grev-Nils lyxvåning där jag skickar ner en vajer och firar upp honom. Sen delar vi på en back svindyr champagne på vägen till Las Vegas.........
 
Så här ska det gå till
 
Ranking
Avd 1 : A: 8 B: 12-1-3-4-6-2
Här tror jag att Svanen har en ny flygmaskin och det är ett tänkbart spikförslag. Är ju skönt att inleda med en spik när packet garderar och kör tv-system för att vara med så länge som möjligt. Vill man gardera så varnar jag för hästen med det usla läget, 12 Parodie. Visst, det krävs ett flyt som jag själv aldrig skådat men det kan bli race från början här och då gör hon något som en snubbe som Grev-Nils sällan gör......Kommer in i matchen.
 
Avd2 : A: 10-7-12-9 B:3-2-1
Fortsätter tjata om 10 Penalty Fare och det är en häst jag inte tänker spricka på i alla fall. Visserligen kan 7 Nougat Ås bli en svårplockad gås från ledningen men Örjan borde gå fram och sätta upp tempo. Då kommer Penalty in i handlingen liksom 9 Prince Orlando. Pass upp där!
 
Avd 3: A: 4-1-5 B: 6-9-3-2-7-10 C: 8
Veckans skrik måste ju vara 4 G.H Nemo. Kommer väl att spikas överallt efter det uppmärksammade tränarbytet på Clear Sign bara för att Svanen så gärna ville köra Nemo efter att ha tränat honom hela vintern. Svanen låter också märkbart positiv och ska väl bara vinna om man går på det. Är dock inte helt säker och säker är det minsta man kan vara på någon av kusarna här. Barfota på Maharajah är precis lika intressant. Min skräll blir On Track Piraten som är en av få som visat form.
 
Avd 4: A: 3-6-4 B: 8-2-9-10-11-1
Svårlöst och frisk gardering är att rekommendera. Tror mest på 3 Dream Trotter som möjligen kan komma till spets. 6 Picasso är också snabb ut så det kan bli den i spets också. 4 Jones med Tompa har jag lirat i flera år så slutar inte nu
 
Avd 5: A: 3 B: 6-9-2-4-7-11-15-10-12-14
Här spikar jag 3 Brenna Boko. Mest på att Svanstedt låter väldigt uppåt på den. Han brukar ha klart för sig. Den jag vill varna för som går ner i strecklistan lite är 9 Fruitcake. En eller alla
 
Avd 6: A: 4 B: 10-1-5-9-6
4 Oasis Bi är en kanon och här pilar den till spets och blir då svårslagen. Bara att hamra in ytterligare en spik. Passa upp med 10 Orione Spin som har fartresurser att blåsa av tupén på mig. Melanders Disco A.E är svårbedömd med är nog bättre nu med lopp i kroppen så den är given vid gardering.
 
Avd 7: A: 2-10-12 B:5-6-4-11-8-9
Här gapas det lite om 5 Cayenne Käbb från spets men tvivlar starkt på att den pallar att stå emot de här dunderhårda hästarna som jag A-rankat. Obi Wan var ju fenomenalt bra senast så det är förstastrecket. Flemming rankar ju 10 Pingus Vang som en bättre häst så det kanske han visar idag då. 12 Opitergium ska köras på chans säger Ludde. HahahahahaHAHA! Precis. Det är som när Grev-Nils säger att " ikväll tar jag det lugnt och dricker bara lågkalorilättöl" HAHAHAHA!
 
Lycka till

Kommentarer
Postat av: Nilox

Bra rankat !
Här kommer mina varningar.
LOPP
1. En eller alla måste jag varna för någon blir det
nr 10 !
2.Bör kunna låsas på två hästar (7,12)
3.Ja GH Nemo verkar ju alla va inne på men ska man gardera glöm ej pyjamastjejen.
4.Draget asterix hornline nr 1 , 6% mkt spelvärde...
5. Dagens drag nr 14 , 3% !
6. Glöm ej Manalapan nr 9 !
7. Tyckte bästa spiken kom här men tråkigt att travtjänsten tyckte det samma , man får aldrig hitta något själv. Nr 10
Lycka till

2013-04-06 @ 10:27:13
Postat av: Mr Pink

Vadå tråkigt att inte hitta nåt själv?! Kommer ihåg när du hittade en fräsch blomkruka på Terrassen alldeles själv ;-)

2013-04-06 @ 10:57:08
Postat av: B

Varför är Annie Lööf på din sida.... sänker ju såväl kvalitet som humör.... även om hon har ett åsneliknande utseende...

2013-04-06 @ 11:47:14
Postat av: Mr Pink

Va! Har hon nästlat sig in på min blogg? Kontaktar blogghotellet. Dylika övertramp accepteras icke

2013-04-06 @ 12:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0