Monster

Tänker vinna en skrivartävling.
En kortare novell.
Ämnet "Monster".
Fritt att tolka som man vill.
Finjusterar redan skrivna rader.
 
Om mig själv
 
***
När svärtan i själen hittar sin väg ut
 
blir det inte ljusare
 
Någonstans
 
***
 
Jag var en hyfsat usel hockeyspelare
 
Men jag blev aldrig omkulltacklad
 
Däremot lyckades jag tackla/köra över ganska många
 
Ordentligt
 
En hel del som fick ledas av
 
Tror de flesta repat sig idag
 
Men kan ändå inte släppa tanken
 
Har jag kört över alla?
De flesta verkar ju bete sig som förvirrade idioter
 
Speciellt verkar det ha drabbat ett gäng markägare i ledande ställning här i Orsa
 
Kan ju hända att de träffat på mig på isen
 
Jag vet inte för jag gjorde aldrig någon skillnad på folk
 
Alla var för mig lika mycket värda
 
Mitt mellannamn var Tolerant
 
***
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0