1:a DM Byrviken, Siljansnäs

Premiärade igår på Byrviken och en kylslagen morgon här hemma med -14 grader blev snabbt varmare när vi närmade oss. -4 grader hamnade vi på till slut. Behagligt om det inte hade varit för att vinden fick luggen att svaja lite mer än vanligt.
Kunde inte ändra rutinerna från ifjol(trots det tappra misslyckandet då) och travade upp till vägbanken för att starta där. Ett gäng drog lite längre upp i viken däribland Stormovich.
Fick några borrar i andra hålet men det kändes ganska tidigt att det skulle bli som ifjol. Yrt.
7 fiskar blev det sen gick jag ifrån för att göra ett prov när några av gubbarna stuckit. Nappade inget mer och på med handskarna och vidare. Tänkte om jag skulle göra samma vända som ifjol, dvs upp i viken och vidare längs bortre landet. Men nej, drog rätt över mot ön och träffade på Dan som fått ihop dryga 30 stycken. Ganska trögt alltså.
Fiskade mig runt lilla ön och hälsade på Berggren som psykologiskt köttade upp en 70 grammare precis när jag kom fram till honom. Men han hade inte heller fått igång någon fisk.
Fick 3 stycken där och när sen arrangör Danielsson stormade förbi så vek jag också upp benen på ryggen och drog mot starten.
Där hamnade jag direkt på Mandel som hade ca 2 kg. Då var det 1 timme kvar och vi letade fisk tillsammans i riktning mot starten. Fick varsett bra hål inne på grunt, kunde dra fisken direkt i handen. Men det var inte mycket fisk runtikring.
Kämpade på men fick ingen riktig fart på någon mer fisk och bara att arkivera tävlingen, ladda om och försöka göra bättre ifrån sig på Kättbosjön om två veckor.
Fick ihop 66 fiskar och 1368 gram. Räckte ingenstans.
 
Resultatlista på Weine´s blogg www.wepefiskar.blogg.se
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Roger Järling

Nu ser du väl fram imot Örebro Öppna?och få dra lite Brax?

2013-01-28 @ 11:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0