Fattig lapp eller fattiglapp

Jagar nya dimensioner i mitt själsliv
 
Att stå på knä och sortera färdigätna solroskärnsskal
 
i en snödriva
 
naken
 
skänker verkligen resultat i jakten
 
***
 
Ser så mycket särskrivningar överallt
 
att jag, i ett svagt ögonblick, börjar ta det för att det är så det skall vara
 
Sen inser jag att allt är som vanligt
 
Det är självfallet jag som har rätt
 
Som alltid
 
Påminner mig också om att de tagit slut
 
Pillren
 
Mot hybris
eller om det var för
 
***
 
Apropå Janne Josefsson reportage om att det kanske inte finns fullt så många
fattiga barn i Sverige som gjorts gällande
vill jag säga
Hallå! Men jag då?
Fattig som en kyrkspis, inga pengar från norska försäkringskassan sedan oktober
 
DET verkar ingen bry sig i
allraminst Janne
men några skitiga ungar ska det rotas i
 
Har inte käkat gåslever sedan i början på januari
och att dra in på denna basala livsnjutning
kan och är förödande för min lekamen
 
Det finns ingen rättvisa i världen
 
***
 
För att vara allvarlig en stund
Går på behandling för ryggen
Domnar i ett ben(det längst till vänster om man tittar rakt fram)
 
I kombination med en hel del andra åkommor
gör det ens sinne något depraverat
Att det sedan tycks dö människor i min närhet hela tiden
påverkar naturligtvis också.
 
Nu hoppas jag att begravningen som klarades av för några dagar sedan
är den sista på lång tid.
 
Blir det någon mer måste ny kostym inhandlas
då byxknapparna verkar ha flyttat sig självmant
åt fel håll
 
Håller tummarna för att 2013 kan bli ett hyfsat år
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0