Ny info Orsa Match Open

Ikväll har jag tagit emot och godkänt ytterligare en anmälan just för den skull att få jämnt antal på sektionerna.
 
Det blir en norsk dam som tar den platsen, Tove Nygårdseter(Dag Evens fru). Då går hon in och fyller på lördagslistan i Storån. 
Jag ser inga problem i det och hoppas alla är eniga i det. 
 
Idag har jag och Jörgen röjt platserna i Storån från båt och tagit bort en del vattenväxter med lie. Jörgen har också gått över sträckan med grästrimmern så nu är det jäkligt fint, om jag får säga det så:-) 
 
Vi spanade också på det träd i vattnet som ställde till det för Kirsti och mig ifjol på B4 i Storån. Vi trodde först att det flyttat sig med vårfloden men det hade det icke. Vi såg flera grenar och skit på peggen och nu kommer vi att göra en insats och få bort trädet. 
Maskindriven vinsch står beredd i mitt garage och är det inte ett megaträd(vilket det mycket väl kan vara) så ska det upp ur vattnet så det blir fri surf på braxarna......:-) 
Det största problemet är vem som ska dyka ner och fästa rep/vajer ordentligt? Själv är jag utesluten då min flytförmåga är för stor....skulle krävas feta blyvästar för att få ner mig. Vi får se hur det ordnar sig:-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0