Karl Proctor

Tro fan man känner sig litegrann som Karl Proctor (karaktär i ultravåldsamma "Banshee") . Suttit vid bords ände ensam med en tallrik mat, ett vinglas och en vinflaska. Tuggat omsorgsfullt, försiktigt läppjat på vinet och tittat mig omkring med en blick så eftertänksam som bara jag kan....och Karl Proctor förstås.
Övriga likheter med herr Proctor må väl sägas vara obefintliga, även om jag ibland finner känslan av att gå loss ordentligt med hårda knogar och det då möjligen skulle kunna vara en symbios med denne Proctor. 
Men nu var det ju inte det jag skulle skriva utan mer en rekommendation av "Banshee" där nämde Proctor figurerar som vältalig, elegant despot. Han är ju inte heller seriens huvudfigur och definitivt inte den våldsammaste.
Tycker väl inte det är någon toppserie i intrig men ändå tycker jag att det kan bli väl godkänt för den här serien. Man ska nog inte titta på den om man inte gillar blod som rinner i strida floder......men annars, kan man gott slänga bort några timmar genom att kolla igenom den. Hela första säsongen tillgänglig i tio avsnitt genom HBO(play) och för min del tillgänglig genom Telia Digitaltv.
På HBO hittar man också bägge omgångarna med Masters of Horror. Finns en del pärlor där faktiskt. En del rätt magstarka. Det piggar alltid upp
 
***
 
 
"Klaustrofobi, en irrationell rädsla för att bli instängd i begränsade utrymmen"
 
Skönt, då behöver jag inte oroa mig för min själ för är det nåt den jäveln har så är det gott om utrymme
 
***
 
Italien spelade en bra träningsmatch mot Brasilien igår. 2-2 slutade det och det unga italienska landslaget imponerade så smått. Bra offensivt spel och inte minst av den oberäknelige Mario Balotelli som igår var, enligt rapporter, härlig att skåda.
 
2-2 målet ser ni här
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0