Carwash

Börjat springa omkring i trekvartsbyxor
 
Vafan! Jag har tappat allt nu
 
Skärp mig
 
***
 
Tro det eller ej. Nu åker jag Folkan igen.
 
Efter exakt 10 veckor hämtade jag den imorse.
 
Åkte hem och dammsög och städade ur den
 
Drog iväg på biltvätten och körde in den där.
 
Satte mig tillrätta och den startade.
 
Kom på att jag glömt vika in backspeglarna.
 
Tänkte att jag HINNER!
 
På med tändningen och tryckte på fönsterhissen
 
PANG! Rutan ramlade mer än halvvägs ner där den stannade.
 
Tryckte frenetiskt  på uppknappen. UPP FÖR FAN!!
 
Inget hände.
 
Fick tag i rutjäveln med nävarna och tryckte upp den jäveln precis när vattnet började spruta in i bilen
 
Coolt
 
***
 
Alltså kan inte riktigt släppa Pep Guardiolas polokrage igår
 
Själv hade jag mycket polo i slutet på 80-talet. 
 
Typ jag och Jan Rippe
 
Tror det kan ha varit en psykologisk faktor som gjorde Bayernspelarna förvirrade
 
De kanske bekymrade sig för att bli utbytta och trodde att Pep skulle slänga in Uli Hoeness på mittfältet och Karl Heinz Rummenigge i anfallet..................
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0