En kväll med Melodifestivalen

Holahola. Körde Melodifestivalen ikväll för första gången den här säsongen egentligen. Har dravelkollat lite smått tidigare men mest haft viljan att skjuta skallen av mig med flaskkorkar. Har det inte varit osedvanligt uselt? 
Men ikväll var ju en av mina favoriter med så då var det bara på med min glittriga sparkdräkt och köra några moves som uppvärmning. Alcazar för fan! Och inte blev man besviken heller. Helt överlägsna i mina ögon och det gäller för övrigt i finalen också. Bäst underhållning och bäst låt utan tvekan. Att de sen är nääästan lika bra som mig att dansa är ju ett plus förstås. Men sträcker mig bara till nästan. 
Lika klar tvåa var ju Linda Bengtzing. Men det tyckte ju inte de chipskladdiga fingrar som slog fel röstningsnummer och röstade fram årets komalåt och ytterligare en wannabeerockerlåt som bara var skitdålig. Att fröken Bengtzing hade en energi som slår de flesta på fingrarna var ju grymt och att då rösta fram......ja....vad fan var det? Nåt om himlen och hade den ramlat ner hade jag fan inte vaknat ändå. Booooooring. 
Anton Ewald, så jävla lik Billy Zane som ju blev poppis 1989 i "Lugnt vatten" där han så smått antastade Nicole Kidman.....eller om det nu var Anton redan då? Fan vet. Hursomhelst, Anton, ett oxiderat järnspöke med en trevande babianhand i ett kliande skrev av antagligen samma art. Hade han en ton rätt? Möjligen, men inte många och uppenbarligen spelade det ingen roll när tondöva småbrudar röstar och förälskar sig i buskiga ögonbryn som de ändå kommer få sitta och plocka när pojkfan blir gammal OM de blir ihop. Som de önskar OCH tror, de korkade 30-åriga småbrudarna. Såg i någon recension att Antons blick knullar kameran. Ja, med den blicken är det nog kanske det enda han får möjlighet att knulla också. Åtminstone i min värld. Dead fish!
Nåja, min glädje är äkta och mer disco till folket får bli kvällens ledord. 
 
Här en gammal rackare med Bad Boys Blue. Tittar man noga skymtar man Grev-Nils som är den förste som syns i sitt specialsydda linne när vi hamnar i vattenbrynet i den här videon. Oklart dock varför han propsade på att få ha med sin gula zeppelinare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0