En dag av reflektioner

Igår var det visst EU-val om det nu slunkit förbi näsan på någon. Idag går svallvågorna höga när ett parti som SD skruvat sig framåt och tar allt mer plats. 
Föga överraskande för en misantrop likt mig. Mänskligheten är avskräde. Dum, dummare, dummast. En smula funderar man ju ändå. Ni som lyckades lägga SD-rösten i ett kuvert, slicka igen skiten och snubbla fram till valbordet och visa ert röstkort, har ni överhuvudtaget läst partiprogrammet? Förresten, har ni överhuvudtaget läst någon....typ...historisk bok? Tvivlar förstås på det. Ni har lagt rösten på ett parti vars företrädare jublar när Front National blir störst i Frankrike. Vars ledare, kärringen LePen säger att Ebolaviruset är en lösning på Europas flyktingproblem. Sympatiserar ni med sådana uttalanden?
Om ni orkar få upp era flottiga fingrar ur chipspåsen så får ni ju gärna läsa på vad Front National står för. Vad fan är ni rädda för? Färger? Människor? Ord? Vad?
Själv är jag rädd för spindlar. Fast egentligen inte rädd. Tycker de är mer obehagliga. Liksom litegrann som ni. Som röstat på SD. Ni är obehagliga.
Ta ansvar för ert eget liv istället för att skylla på alla andra, speciellt på utsatta minoriteter. För det finns onekligen en röd tråd. Utländsk härkomst, homosexuella, kvinnor och vargar.........Det är det ni är rädda för.
De tar inte ert jobb. Det är ni som inte gör ert. Ert jobb med att bli mer pålästa, toleranta, empatiska och SOLIDARISKA!
 
I min värld finns inga förmildrande omständigheter. SD är sprunget ur nazismen OCH de sitter i Sveriges Riksdag.  Blir så trött när jag läser all skit som skrivs nu efter det här valet. Speciellt de som framhäver att alla andra partier missat att ta debatten, att det är media och journalisters fel, att vi måste bemöta dem med konkreta argument bla bla bla......Men är ni totalt tappade? 
Hur får du in ren och skär fakta i någon som inte VILL ta till sig sanningen fast den presenteras mitt framför näsan på dem? Det enda jävla sättet är ju med en sliprondell och en hyfsat tung hammare känns det som. Det går ju inte. 
Debatten har ju tagits. Den har drivits. Till och med av mig på den lokala arenan i den minsta av världar.
Men. Det .Funkar. Ju. Inte.
De här mörkermänniskorna vill ju bara köra sina egna mantran och hänvisa till Flashback, Avpixlat, Fria tider,Realisten, Dispatch International som säkra källor. Det är ju fan helt bananas.
Jag följer Ekroth, Almqvist, Bylund, Åkesson plus ett gäng till av dessa olustiga figurer på Twitter. Även Ingrid Carlqvist, chefredaktör på Dispatch. Det är onekligen en samling skitspridare av rang. Hela tiden.
 
I Orsa blev SD näst största parti om jag förstår det rätt. Det bekräftar bara mina teser. Hillbillys har tagit över. De som sällan öppnar en tidning, de som ofta hänfaller åt enkla lösningar, de som ofta inte orkar sätta sig in i problematiken, de som gnäller på allt, de som koleriskt fortsätter hävda sin rätt att säga negerboll och i samma andetag ställer sig frågan varför man får säga vitlök i så fall. DE, dvs, NI är inget annat än inskränkthetens ansikte, fullständigt historielösa och utan förmåga till djupare analyser. 
 
Någon säger att SD inte är ett rasistiskt parti. Hur fan argumenterar man med en sådan så att han tar in fakta? Det går ju inte. SD är ju inget annat än ett rasistiskt parti. Blir inget annat hur jävla mycket såpa de än skrubbar sina blekfeta ryggar med.....
 
Nä, det går åt fel håll och har gjort länge. Tryck näsan längre upp i Åkessons mörka dajmgång om ni vill. Ni är ju redan bruna. B R U N A. 
Fast känner jag er rätt så har ni svårt att förstå den liknelsen också. Det blir lätt så när man har ett sinne förmörkat av ren och skär dumhet. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristian

Håller med till 100%.

2014-05-27 @ 08:30:47
Postat av: Anonym

Var skriver jag under?

2014-05-27 @ 19:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0