Två kloka människor

Visst är det väl en smula konstigt att Sverigedemokratiska väljare upprörs av att Rossana Dinamarca hade en t-shirt med texten "SD= rasister" i riksdagen.
 
Hur blind får man bli? Har de ingen självinsikt? 
 
Det är ju onekligen en rätt bra, faktabaserad, liten mening. 
 
Är så oerhört trött på åsikter utan argument, utan underbyggande fakta.
 
Att min åsikt är så här baserar sig en del på vad de ledande herrarna skriver på Twitter.
 
Följer en stor samling Sd-politiker där
 
Det är MYCKET enkelt för ett frigjort sinne att kategorisera de här tweetsen som t ex Kent Ekroth, Richard Jomshof, Christopher Dulny, Linus Bylund med flera skriver.
 
Och ja, det är i många fall rasistiskt.
 
***
 
All heder till Ben Affleck! Ha må vara en rätt träig skådis men han får all min cred för det här
Ge er lite tid och titta på alltihop
 
 
 
 
 
För att inte nämna Reza Aslan
Kan det sägas bättre? 
Grymt bra
 
Det är ovedersägligt så att människor som Reza Aslan och Ben Affleck en aning reparerar min tro på mänskligheten, min oerhört låga tro på mänskligheten. Men det här visar att det finns hopp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0