Öppna OS på Storhamrasjön

En av årets roligaste tävlingar är alltid den som går av stapeln på annandagen över påsk på Storhamrasjön.
I år var föret perfekt och med några plusgrader var i alla fall vädret inget att klaga på. Mycket fisk brukar det bli och i år var inget undantag.
Nytt sjörekord sattes och för den bedriften stod allas vår Laxen aka Anders Axelsson. Med 21,6 kg hade han tävlingens tyngsta påsar.
För min egen del så satte jag slantarna på Hemsjön och på tålamod. Det visade sig att jag hade tålamod att stanna kvar och att det inte var en bra idé. Hade fisk nästintill i alla hål men fick ingen fart på dem och 3-4 stycken i hålen var väl ungefär vad man fick. Tänkte i min enfald att det kanske var lite trögt överallt och att det kanske skulle börja nappa rätt vad det var.....Den stunden inträffade således aldrig och jag stannade på dryga 5 kg med småfisk. Största fisken jag fick kanske låg på 70 gram och de var inte många.
Som tur var fick man med sig ett pris ändå från tävlingen då jag, Laxen och Linus slog ihop ett lag och vann den på 37 kg. Linus vann sin klass på 11,2 kg. Bra fiskat av tvillingarna och tack för lagsegern! :-)
 
Finn Erik Lerdalen slog till med att komma nån minut för sent till land återigen. Den här gången bara 3-4 minuter, förra gången var det väl några timmar för sent och alla hade packat ihop och åkt hem :-) Han ska nu installera en crosstrainer på kontoret och kommer nästa år till Hamra som ett spänstfenomen med sixpack :-) Ungefär som mig alltså ;-)
Jonny "Fäsa" PerssonTeam Lipsillarna
Per-Åke Södergårds, Thomas Larsson och Daniel Eriksson tar andraplatsen i lag
Grymt lagbygge Lilja/Axelssons
Linus på ännu ett segerfoto
En evigt unge Dan Ersbjörs tar hem veteranklassen
  Laxen viftar med segerslantarna     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0