Pustar.....

Funderar. Funderar. Funderar. 
 
Alla goda ting är tre
 
Då blir det väl bra då
 
Men ärligt, det är skitjobbigt att vara intellektuellt överlägsen det mesta. 
 
Extremt
 
***
 
Offerkoftorna fortsätter regera sociala medier. De gråter att de inte blir demokratiskt behandlade.
 
Nu heter det visst också att SD har haft rätt HELA tiden när nu regeringen stolpat iväg längs en väg som åtminstone inte jag ställer mig bakom.
 
MEN SD har inte haft rätt. De har mycket sällan rätt oavsett vad härdsmältan Ekeroth hävdar eller andra delar av den långa svansen föralldel. 
SD vill inte ha EN enda invandrande människa här. Det är en väsentlig skillnad.
 
SD är och förblir ett extremt parti. 
 
Jaja, det finns inga förmildrande omständigheter kvar nu för er som lagt en röst på dessa 
 
INGA, hörde ni?
 
***
 
Vet i fan hur det gick till? Men drog på mig en tennisarmbåge i början på bowlingsäsongen när man äntligen kommit igång och lirat några seriematcher. Ändrade teknik och det tålde inte kroppen
Nu har det vilats i någon månad. Börjar bli dags att testa.
 
Vilan har dock fört med sig några biverkningar
 
Typ 10 kg
 
***
 
Detta extrema hat, var kom det ifrån? 
 
Vanliga människor som man trodde man kände. Visar sitt hat i ord och länkningar på sociala medier
 
Tragiskt och ledsamt. Man blir kallad godhetsapostel som ett renodlat skällsord.
 
När man vill människor gott blir man kallad naiv och vänsterextrem
 
Människor går in och kommenterar och tror sig vara verbala, smarta och intelligenta, när man nämner något som man vill belysa som kanske inte är en så bra utveckling vad gäller t ex brinnande flyktingboende eller målade hakkors på detsamma. Där kommenterar de och ifrågasätter vem som gjort det. " Det kan ju vara flyktingarna själva" ..
Istället för att hålla med om att det inte är en bra utveckling. Då vill de ifrågasätta och på något sätt normalisera händelserna. Att det är regeringens fel för om de inte släppt in så många i vårt land så skulle det aldrig brinna några flyktingförläggningar. Ingen skulle behöva måla hakkors på någon stuga.
 
Ni borde ta och fundera några lugna, sköna, minuter.
Är det verkligen hat och skällsord vi behöver? 
Blir allt bättre då? 
Tycker ni verkligen det? Innerst inne?
Är det så ni vill lära era barn att behandla människor? 
Att kalla andra människor skällsord och förminska dem bara för att de är födda i ett annat land? 
 
Har så svårt att tro det men tyvärr visar verkligheten på annat än vad jag tror.
 
Men så tillhör jag de där jävla naiva godhetsapostlarna också.
 
En sak kan jag dock lova.
 
Hade jag träffat på er på en hockeyplan en svunnen tid....
 
...så hade inga anspelningar på god kommit för er
 
***
 
Okey, sånt här ska man väl inte berätta men idag blev jag sanslöst pissnödig och slängde mig in på en offentlig toalett. Låste om mig och vände mig mot toaletten. En stor jävla skylt talade om TRASIG. 
Varför hänger man inte den på utsidan av dörren? Nötter
Nåväl, ett handfat fanns det.
I och med en väl tilltagen lättja sedan i våras har ju magen tagit sig proportioner av episka mått.
Så för att hala fram snorkeln fick ena handen hålla upp magen därefter la jag den över handfatskanten.
Pissade och trycksmärtan släppte
 
När man har en stor mage blir det gärna ett stort veck där den liksom hänger ner.
Där blir det ibland väldigt varmt. Rent tropiskt.
Svettigt alltså.
 
Naturligtvis tappar jag taget om magen då handjäveln glider 
Magen slår ner med en duns rätt över snorren som ligger över kanten på handfatet.
 
Smärtan är inte på något vis tilltalande. 
 
Nu är det inte bara ollonet som är blåfärgat
 
Godnatt
 
***
 
 
 

Kommentarer
Postat av: perolof liss

Jaha, då var det dax igen för en påminnelse från läsarna.
Redan för flera år sedan klargjordes det olämpliga i spridandet av allt för intimt förknippade händelser. Eller är det bara nåt som jag drömt? Hursomhelst föredrar jag mardrömmar hämtade från betraktelser långt utanför det mest privata rummet. Med ökad fokusering på lokalglobaliseringens effekter försäkrar jag att ytterligare tillrättavisningar i framtiden inte kommer att upprepas.
I övrigt önskas en God Jul & ett Gott Nytt År!

2015-12-21 @ 22:34:18
URL: http://www.falubygdenssfk.blogspot.se
Postat av: Mr Pink

Gaaaahhhh! Självfallet önskar jag detsamma till dig, Per Olof :-) Tar naturligtvis till mig dina uppmaningar och, utan att för den skull lämna några garantier, lovar försöka utelämna de mest intima betraktelserna....

2016-01-02 @ 20:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0