Som fan

Elva dagar på det nya året. Avklarade. Kändes oöverkomligt en stund där första dagarna. Men man kommer igen. Låtsasgår som John Wayne. Eller Gary Cooper. "Sheriffen" hette filmen. Kommer ni ihåg den? Med den skitsnygga bruttan Grace Kelly. Klockan som tickar fram mot tolvslaget. Gary Cooper svettas och våndas. Klockan tickar framåt.
Precis som med livet i övrigt. Bara att bita i. Grym film hursomhelst.
Spelat Quizkampen igen. Nu mot Bjurman. Han gillar inte Tv-serier. Matchstatistik 10-4-2. I min favör. Får skärpa till mig. Klarar inte ens alla filmfrågor längre.
Börjat träna. Promenad idag. En timme av evigt flyttande av fötter. Hur kul kan det bli? Såg inga vilda djur. Två tjuriga gubbar bara. Borde köras över. Nöjde mig med att trampa den här gången.
Går ner i vikt. Behöver det. Ska vara med på SM i början på februari. Behöver få upp syresättningsförmågan. Kämpar.
Läser om Frank Kornfeldt. Uffe Lundells senaste. Helt okey. Frank är som jag. Lite förbannad över människornas eviga dilemma. Dumheten. Så känner jag.
Imorgon gör jag premiär under skivstången igen. Blir intressant. Tänker ta det lugnt. Inte låta huvudet ta över. Det är farligt. Mitt huvud är farligt. Ingen ska tvivla på det.
Mycket dumheter nu. Terrordåd. Död. Jävelskap. Och de förbannade Sverigedemokraterna som gör billiga poäng på människors död. Jävla pack. Apropå dumma. SD. Hur grunt får man gå i tankebanorna?
Francesco Totti drämmer in två snygga mål ikväll. Han är 38 år. Magnifik. Det borde gå. Även vid 51. Att vara magnifik. Eller bara lik.
Var på bio igår och kollade "Taken 3" med Liam Neeson som Bryan Mills. Underhållningsvåld. Trevligt. Bryan är som jag. Våldsbenägen och fullständigt livsfarlig. Lite förbannad över människors eviga dilemma. Dumheten. Dumheten att ge sig på honom och hans familj. Så känner jag.
Nytt jävla år. Ska ju vara listor som dryftar den ena och det andra. Här kommer en lista från mig också.
 
De coolaste namnen i Vilda Västern bland revolvermännen
1: John Wesley Hardin
2: John H Doc Holliday
3: Harvey Logan aka Kid Curry
4: Bat Masterton
5: Robert Leroy Parker aka Butch Cassidy
6:James Butler Hickok
7: William H Bonney aka Billy The Kid
8: Harry Longbaugh aka Sundance Kid
9: Martha Jane Cannary aka Calamity Jane
10: William P Longley
 
By the way, William på tiondeplats. När de skulle avrätta honom medelst hängning fick de lov att göra det två gånger. Första gången repet sträcktes hade han fötterna i marken. Man hissade upp honom igen, släppte och visst. Det funkade. Känner mig lite som William. Faktiskt.
 
Äter bra mat nu. Lagar mat som en liten, energisk jävla kock. Idag blev det en soppa på röda linser. Indiskt. Daalsoppa tror jag den hette. Röda linser, chili, koriander, tomater, vitlök, ingefära, kardemumma, kanel och nåt mer rappel. Gott var det. Springer omkring i turban nu och försöker hångla upp kobror. Skiter i flöjten.
 
Som sagt, skivstång imorgon. Något jag ser framemot. En av få saker som är roligt. Hänt ett antal gånger genom åren att jag hamnar under. Inte får upp den sista repsen. Skyller det på mitt huvud. Kör alltid max. Många som sagt och säger de kör max. Men. Det gör de inte. De slutar med stången uppe och lägger tillbaka den jäveln i ställningen. Hur fan ska man veta vad max är om man inte kör tills man inte får upp stången mer? Beats me. Tandlösa jävlar
Men nu tänker jag köra lugnt. Klokt. Jag är klok. Hyfsat
 
Dags för några rader Frank Kornfeldt. Sängdags.
 
En lista till
 
Användbara ord som inte får glömmas bort
 
1: Fimbulvinter
2: Habrovink
3: Truls
4: Elokvent
5: Garrottera
6: Kanalje
7: Storvulen
8: Fotskrapa
9: Backhammer
10. Kukjävel
 
För övrigt började säsong tre av Banshee häromdagen. Euforisk över antalet helpsykopater i den serien. Karl Proctor eller möjligen hans assistent leder den ligan just nu. Karl Proctor. Lite som jag.
 
Godnatt
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: B

Helt underbart! Skriv mer!

2015-01-13 @ 20:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0