Mästerskapet

Var ju dags för det stora mästerskapet i frågesport på lördagskvällen. 
 
Inför mästerskapen hade inbjudan skickats till ett antal excellenta utmanare som möjligen skulle kunna plocka en och annan poäng. Knogen som tillhör den ordinarie skaran panikbokade en resa till någon obskyr övärld och uteblev. En annan som darrade till på manschetten var dalaradions mästare, Stefan, som i ren och skär nervositet började dricka rödvinsvinäger hemma och skyllde på sur mage.......Den tredje fick höra att han var med som utfyllnad och uteblev därav och naturligtvis för bristande mental styrka. 
 
Well, som regerande mästare var jag ju självskriven liksom den gode Prippen som dök upp i god tid. 
Efter en del travtittande, mat, fotboll och rödvin var det dags för start. Min motståndare var vid god vigör och började chockartat och kopplade en klar ledning på de första frågekorten som var " Iknow - Europa" . Först till 30 poäng gällde. Prippen ledde med 8-1 och det kändes som att det hade varit lättare att slinka ur en dubbel halvnelson kopplad av Frankie Boy än att ta igen det underläget. 
Men med god kämpaglöd och en fräsch hjärna sög man sig närmare och till slut även förbi. Segersiffrorna skrevs till 30-24 och därmed ledning i mästerskapet med 1-0. 
 
Nästa var frågespelet "90-talet". Samma sak, till 30 poäng. Här var det en väl insmord bana till en enkel seger och Prippens haka ramlade allt närmare bordet. Segersiffrorna 30-19 och ledning med 2-0.
 
Här någonstans började Prippen leta yttre omständigheter och önskade sig plötsligt musik till bakgrund. För att vara snäll undvek jag de värsta synthslingorna och fipplade in Iron Maiden i cd-spelaren. När Run to the hills deklarerades ut så var Prippen inne i matchen igen. Underläget jag hamnade i från start i " MIG-Let me entertain you" kunde jag inte tråckla mig ur hur smidig jag än är. Prippen vann med 21-17 (Här var det först till 20 men spela frågekortet ut som gällde)  och reducerade totalen till 2-1
 
Som fjärde spel kördes Bezzerwizzer Bricks. 8 ämnen radades upp och varannat kort. Först till 20 även här. Klar dominans och min hybris fick vingar och med segersiffrorna 20-14 kändes det som att pokalen ännu ett år skulle få stanna hos mig (den fiktiva pokalen alltså). Totalen nu 3-1
 
Nu började klockan ticka in över midnatt med god marginal. Ännu ett MIG och till 30 poäng. Här slogs sista spiken i och med 30-20 och 4-1 erkände sig Prippen besegrad. 
 
Får tacka min kombattant för en god match. Nu ser vi framemot en Älvdalsvariant och då borde vi ett par älvdalingar att dyka upp vid spelbordet. En uppmaning dock, läs på, nerda ner er ordentligt, ni har en svår väg fram till en mästartitel :-) 
 
Tjipp

Kommentarer
Postat av: NATAS

Hes back

2015-12-08 @ 21:33:51
URL: http://tyckeriallafalljag.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0