V75 Solvalla lördag

Elitloppshelgen är här och spänningen stiger för varje minut. Dagens tävlingar känns inte jätteheta tipsmässigt trots riktiga kanonlopp. Men någon skräll ska väl kunna dribbla sig igenom och hänga läppen först över linjen, hoppas vi. 
 
 
V751: A:9-3-2-7 B:6-10-4
Här måste 9 Windy Ways ha bra chans att växla ner packet när Örjan styr på 400 kvar. Eller är 3 Moving On bara bäst? Svårbedömd förstås men kan gå. Min storskräll är, trots en svag insats senast, är 7 Ninepoints Lucy. Kan man påstå att Westholms stall är i form? Kommer Greven dricka mer öl den här helgen än vad jag dricker O´boy? Tveklöst! 
 
V752: A:2-3 B:5-9-7-6-4-1-10-8-12-11
Tipset går även här till Örjan. Men är lite tveksam till att han klarar av att hålla ledningen men gör den det så kan det vara klart. Passa 5 Ymer Brick som kan dra ner plösen än en gång över spelarkollektivet. Förvisso mer påpassad än senast. Hela 6 procent i nuläget. Antagligen också det samlade promillevärdet just i detta nu för mitt kompisgäng i Stockholm(de är bara tre stycken och detta skrivs 09.48 ) 
 
V753: A:10 B:12-6-4-5-2-11 C:9-1-3-8-7
Här kommer veckans idé som varit i mitt huvud från det att startlistorna kom. Nu har ju ALLA tipsters tydligen dragit till med den som veckans bästa spik. Så då får man ju torskfrossa. Eller inte. Ska man drista sig till att gardera så ta med 12 Chatain så får ni chansen att (ja, om ni sättar de andra sex loppen förstås) att åka på Karibienkryssning en gång i veckan istället för sunkiga Finlandsfärjor och käka marmeladkulor.
 
V754: A:2-4-11 B:10-5-3-6-12 C:7-9-8
Spets och slut på 2 Eldrick Boko? Ja, möjligen. Men så bra som 4 Copimade var senast ska den med på kupongen. För att inte nämna 11 Le Miracle, hur såg han ut senast! Som en ung Greve i sina glans dagar. Förvisso var det bara....hmmm...låt mig se....typ tre dagar som han var på topp ;-) Vi får se om Le Miracle håller längre. Ta med skrällarna 10 Top Yllit och 5 Cigor Coyote också.
 
V755: A:15 B:6-3-2-7-10-1-5-13 C:9-11-14-12-8-4
Dagens spik! 15 Jetset. Oj, startspår 15. Kanske inte den smartaste spiken men så gör jag inga anspråk på att vara smart heller. Bara smartare än de jag pratar med. Det säger inte så mycket. Visst kan Björn med 6 Basic rinna undan från spets om det blir dåligt tempo men räknar med att Bergharn kliver fram och masserar med 7 Angel Rain som är stark som få. 2 Magnesia och 3 Dark Chocolate är luringar som kan kliva in på upploppet och avgöra om det blir för långt fram för Jetset
 
V756: A:1 B:9-3-5-6 C:4-7-11-2-8-12-10
1 Global Republic växer alltmer fram som min chansspik. Spets tar han. Nu deklareras det också att han ska köras i spets den här gången. Ett svårlöst lopp med många potentiella stjärnhästar. 9 Bartender In körs barfota igen och är bra. 6 Heartbreaker V.S kommer vara bättre nu och det blir nog åka av
 
 
V757: A:14-11 B:13-5-9-10-12 C:8-15-3-6-4-2-1
Här ser jag ingen riktig skrällhäst. Det skulle vara 9 Opitergium i så fall. Lite som att lira på Greven och hoppas att han ska stå till mål. Ibland funkar det och lika ofta vinglar han ut i sista kurvan och tappar dojorna. 
Kanske är 14 Bird Parker överlägsen men jag vill ha med guldtanden 11 Saveur som kan blåsa ner packet. 
 
Lycka till och sätt fast hängslena ordentligt. Nu åker vi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0