Badger

Om man bara fick vika ut öronen, bli skelögd, flytta ut ögonen några centimeter åt vardera hållet, tappa 85% av intellektet och lära sig utstöta enstaviga ljud. 
 
Så mycket enklare livet skulle te sig.
 
Så mycket mer samhörighet jag skulle känna med människor överhuvudtaget.
 
Mest i Orsa förstås
 
***
 
Bästa djuret just nu
Bushviper
 
***
 
Nog är det mer verklighet i ett avsnitt av Familjen Flinta
än en dag i familjen Trumps liv
 
Min hjärna kliar av förödelse över det faktum att människor verkligen valde den mannen. 
Hur är det ens möjligt? 
 
Jag vet svaret. Ni vet svaret
 
***
 
När jag släpade in en grävling som blev överkörd utanför vårt hem
och gastade "Middagen är här" och slängde upp byltet på diskbänken
gick resten av familjen ut och satte sig i bilen. 
 
Efter lite flå, lite urtag, lite styck
 
så blev det ju ett par fina köttbitar.
 
Åt dem som råbiff och med en kvarting Nyköping som bordsdricka
 
Gott var det inte men nydanande
 
Familjen har flyttat
 
***
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0